10 zasad higieny oddechu

Jak na co dzień dbać o swój oddech? Jak sprawić, by trening oddechowy stał się elementem Twojej codziennej rutyny prozdrowotnej? Sprawdź 10 zasad zdrowego oddechu, dzięki którym odpoczniesz i poczujesz się zdrowiej.

  • Wstajesz rano i idziesz do łazienki. Korzystasz z toalety, myjesz zęby i twarz. Potem się ubierasz, jesz śniadanie, pijesz kawę lub szklankę wody, bierzesz suplementy. 
  • Wiesz, że dziś musisz pójść na spacer lub zrobić trening. Wiesz, że trzeba unikać cukru i słodyczy. 
  • Na obiad starasz się jeść zbilansowany posiłek: dużo warzyw, unikać mięsa i jeść ryby. 
  • W telefonie masz ustawione przypomnienia, by pić wodę i wstawać co 45 minut. Ruszać się i zmieniać pozycje. 
  • Przed snem odkładasz telefon, wyłączasz telewizor, zaciągasz rolety. Wietrzysz sypialnię lub włączasz oczyszczacz powietrza. 
  • Dbasz o swoje ciało. Bo wiesz, że to da Ci zdrowie. To wspaniale. Bardzo się cieszę, że masz świadomość większą niż przeciętna osoba. 


Zadbaj tylko jeszcze o jedno: swój umysł i układ nerwowy. 

Czy w Twojej rutynie dnia jest miejsce na higienę oddechu? Czy w ciągu dnia pozwalasz sobie na odpoczynek i relaks? Czy pozwalasz umysłowi odpocząć od natłoku myśli i bodźców? Czy dbasz o redukcję stresu? 


Poznaj  10 zasad higieny oddechu:

  1. Oddychaj przez nos – dbaj o drożność nosa. Jeżeli trzeba: oczyszczaj go, nawilżaj, zaklejaj usta plastrem. 
  2. Trzymaj język na podniebieniu, za górnymi zębami.
  3. Ruszaj się i zmieniaj pozycje. Nie siedź długo. Rób przerwy na ruch i 5 spokojnych oddechów dolnożebrowych. 
  4. Po długich rozmowach telefonicznych, prezentacjach i spotkaniach gdzie dużo mówisz – zrób kilkuminutową redukcję oddechu lub przynajmniej zamknij usta na 30 minut. 
  5. Medytuj – na początek wybierz medytacje oparte na podążaniu za oddechem. 
  6. Dbaj o mobilność oddechową klatki piersiowej – rozluźniaj ją delikatnymi ćwiczeniami rozciągającymi.
  7. Znajdź dla siebie odpowiedni zestaw ćwiczeń oddechowych i wykonuj codziennie chociaż 5 – minutowe treningi. 
  8. Unikaj ciasnych ubrań i pasków. Nie wciągaj brzucha. 
  9. Utrzymuj kontakty z bliskimi i innymi ludźmi – oddech lubi towarzystwo.
  10. Codziennie odpoczywaj – by oddech był zdrowy, musisz dać układowi nerwowemu się zregenerować. Wtedy pomoże Ci on oddychać spokojnie.

Wskazówki jak dbać o swój oddech i umysł każdego dnia znajdziesz w najnowszym webinarze o tym jak zacząć  trenować oddech: “W 2021 roku będę oddychać”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Ćwiczenie oddechowe na lepszy sen

Jeżeli masz problemy ze snem, cierpisz na bezsenność lub zdarza się, że z emocji nie możesz spać – dobrym pomysłem jest wykonanie spokojnego ćwiczenia oddechowego,

Co wpływa na wzorzec oddechowy?

Oddychanie przeponowe? Oddychanie klatką piersiową? Dlaczego są osoby, które zawsze oddychają przeponą, a inne nie? W prosty sposób staram się to dziś wyjaśnić i pomogę

Zaburzenia oddychania podczas snu w ciąży

Jeżeli miałabym wymienić tylko jedną rzecz, która najbardziej mi dokuczała w ciąży to byłoby ciągłe niewyspanie. Szczególnie było to uciążliwe w III trymestrze gdy brzuch