10 zasad higieny oddechu

Jak na co dzień dbać o swój oddech? Jak sprawić, by trening oddechowy stał się elementem Twojej codziennej rutyny prozdrowotnej? Sprawdź 10 zasad zdrowego oddechu, dzięki którym odpoczniesz i poczujesz się zdrowiej.

  • Wstajesz rano i idziesz do łazienki. Korzystasz z toalety, myjesz zęby i twarz. Potem się ubierasz, jesz śniadanie, pijesz kawę lub szklankę wody, bierzesz suplementy. 
  • Wiesz, że dziś musisz pójść na spacer lub zrobić trening. Wiesz, że trzeba unikać cukru i słodyczy. 
  • Na obiad starasz się jeść zbilansowany posiłek: dużo warzyw, unikać mięsa i jeść ryby. 
  • W telefonie masz ustawione przypomnienia, by pić wodę i wstawać co 45 minut. Ruszać się i zmieniać pozycje. 
  • Przed snem odkładasz telefon, wyłączasz telewizor, zaciągasz rolety. Wietrzysz sypialnię lub włączasz oczyszczacz powietrza. 
  • Dbasz o swoje ciało. Bo wiesz, że to da Ci zdrowie. To wspaniale. Bardzo się cieszę, że masz świadomość większą niż przeciętna osoba. 


Zadbaj tylko jeszcze o jedno: swój umysł i układ nerwowy. 

Czy w Twojej rutynie dnia jest miejsce na higienę oddechu? Czy w ciągu dnia pozwalasz sobie na odpoczynek i relaks? Czy pozwalasz umysłowi odpocząć od natłoku myśli i bodźców? Czy dbasz o redukcję stresu? 


Poznaj  10 zasad higieny oddechu:

  1. Oddychaj przez nos – dbaj o drożność nosa. Jeżeli trzeba: oczyszczaj go, nawilżaj, zaklejaj usta plastrem. 
  2. Trzymaj język na podniebieniu, za górnymi zębami.
  3. Ruszaj się i zmieniaj pozycje. Nie siedź długo. Rób przerwy na ruch i 5 spokojnych oddechów dolnożebrowych. 
  4. Po długich rozmowach telefonicznych, prezentacjach i spotkaniach gdzie dużo mówisz – zrób kilkuminutową redukcję oddechu lub przynajmniej zamknij usta na 30 minut. 
  5. Medytuj – na początek wybierz medytacje oparte na podążaniu za oddechem. 
  6. Dbaj o mobilność oddechową klatki piersiowej – rozluźniaj ją delikatnymi ćwiczeniami rozciągającymi.
  7. Znajdź dla siebie odpowiedni zestaw ćwiczeń oddechowych i wykonuj codziennie chociaż 5 – minutowe treningi. 
  8. Unikaj ciasnych ubrań i pasków. Nie wciągaj brzucha. 
  9. Utrzymuj kontakty z bliskimi i innymi ludźmi – oddech lubi towarzystwo.
  10. Codziennie odpoczywaj – by oddech był zdrowy, musisz dać układowi nerwowemu się zregenerować. Wtedy pomoże Ci on oddychać spokojnie.

Wskazówki jak dbać o swój oddech i umysł każdego dnia znajdziesz w najnowszym webinarze o tym jak zacząć  trenować oddech: “W 2021 roku będę oddychać”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Nie mogę głęboko oddychać

Czy zdarza Ci się, że nie możesz głęboko oddychać? Czujesz, że nie możesz odetchnąć pełną piersią? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, co

Dlaczego wzdychamy?

Po co nam wzdychanie? Czy można wzdychać za dużo? Czy wzdychanie pomaga, a może szkodzi? Dowiedz się więcej na temat wzdychania! Zdrowa osoba dorosła wzdycha

Jak sobie radzić z hiperwentylacją?

Jeżeli ktoś się z Tobą założy, że dłużej niż Ty wstrzyma powietrze to co wtedy zrobisz? Prawdopodobnie dobrym rozwiązaniem wyda Ci się wzięcie kilku szybkich