Jak zacząć medytować?

Gdy poznałam mojego męża (wtedy jeszcze mu dużo brakowało by nim zostać) jedną z pierwszych rzeczy, które mi zaproponował to była medytacja 🙄 Pokazał mi apkę Headspace i polecił bym opanowała mój chaos w głowie za pomocą medytacji. Trochę mnie wkurzył sugestią, że z moją głową coś nie tak, ale spróbowałam 🤪

Szybko stwierdziłam, że mimo iż potrafię oddychać to medytować już niestety nie jestem w stanie🤷🏻‍♀️

Wkurzało mnie to i często po 2 min zasypiałam. Bo wbrew pozorom wcale nie jestem uosobieniem opanowania i buddyjskiego podejścia do życia 🤬

👉🏼Jednak wiedziałam, że korzyści jest wiele, są podstawy naukowe by to robić i Bill Gates też medytuje. Więc musiałam znaleźć sposób na medytacje bez medytacji 😅 I w końcu mi się udało.

👉🏼Porady dla początkujących:
1. Nie ma jednego sposobu na medytacje – sposobów jest dużo, trzeba szukać i się nie poddawać. Na początku jest ciężko jak ze wszystkim. Moja medytacja to przede wyzyskiem koncentracja na oddechu. Wdech/wydech. Liczenie oddechów i czucie go w drogach oddechowych. Czucie ruchu klatki piersiowej, żeber. 

2. Zawsze zrobisz ją dobrze – czy Ci wychodzi czy nie, już sam fakt, że koncentrujesz się na chwili dla siebie i jednej rzeczy jest dla mózgu relaksem. W medytacji nie bądź dla siebie krytycznym. Tutaj chodzi o cierpliwość – powtarzanie tego każdego dnia będzie zbliżać Cię do Twojej własnej rutyny i sposobu. 

3. Myśli będą zawsze – to ten chaos w głowie, on jest i będzie. Trzeba po prostu pozwolić by te myśli się pojawiały i znikały. Nie jest to czas na to by je rozpracowywać. 

4. Medytuje się w pozycji, która jest dla Ciebie wygodna – znajdź wygodne miejsce, połóż się/usiądź. Najważniejsze by było cicho i spokojnie. To czas dla Ciebie i Twojego oddechu. 

5. Medytacja jest dla wszystkich – naprawdę pomaga w wielu aspektach życia. Dzięki niej będziesz lepszym terapeutą, trenerem, artystą, szefem, sportowcem, sekretarką i studentem. Po prostu zacznij.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Jak zwiększyć swoją odporność na stres?

Stresowanie może być umiejętnością. Można wyćwiczyć się w odczuwaniu stresu tak jak tego chcemy. Im mamy większą odporność na stres, tym większa jest nasza elastyczność

Wyraź gniew… oddechem.

Emocje o negatywnym wydźwięku w naszej kulturze nie są społecznie mile widziane. Ludzie nie chcą widzieć, że jesteśmy smutni lub odczuwamy gniew. A blokowanie emocji

Oddech w stresie.

Zarządzanie stresem jest umiejętnością, której można się nauczyć. Trzeba tylko znać odpowiednie do tego narzędzia. Ja też musiałam to opanować i wiem jak się możemy