Jak zacząć medytować?

Gdy poznałam mojego męża (wtedy jeszcze mu dużo brakowało by nim zostać) jedną z pierwszych rzeczy, które mi zaproponował to była medytacja 🙄 Pokazał mi apkę Headspace i polecił bym opanowała mój chaos w głowie za pomocą medytacji. Trochę mnie wkurzył sugestią, że z moją głową coś nie tak, ale spróbowałam 🤪

Szybko stwierdziłam, że mimo iż potrafię oddychać to medytować już niestety nie jestem w stanie🤷🏻‍♀️

Wkurzało mnie to i często po 2 min zasypiałam. Bo wbrew pozorom wcale nie jestem uosobieniem opanowania i buddyjskiego podejścia do życia 🤬

👉🏼Jednak wiedziałam, że korzyści jest wiele, są podstawy naukowe by to robić i Bill Gates też medytuje. Więc musiałam znaleźć sposób na medytacje bez medytacji 😅 I w końcu mi się udało.

👉🏼Porady dla początkujących:
1. Nie ma jednego sposobu na medytacje – sposobów jest dużo, trzeba szukać i się nie poddawać. Na początku jest ciężko jak ze wszystkim. Moja medytacja to przede wyzyskiem koncentracja na oddechu. Wdech/wydech. Liczenie oddechów i czucie go w drogach oddechowych. Czucie ruchu klatki piersiowej, żeber. 

2. Zawsze zrobisz ją dobrze – czy Ci wychodzi czy nie, już sam fakt, że koncentrujesz się na chwili dla siebie i jednej rzeczy jest dla mózgu relaksem. W medytacji nie bądź dla siebie krytycznym. Tutaj chodzi o cierpliwość – powtarzanie tego każdego dnia będzie zbliżać Cię do Twojej własnej rutyny i sposobu. 

3. Myśli będą zawsze – to ten chaos w głowie, on jest i będzie. Trzeba po prostu pozwolić by te myśli się pojawiały i znikały. Nie jest to czas na to by je rozpracowywać. 

4. Medytuje się w pozycji, która jest dla Ciebie wygodna – znajdź wygodne miejsce, połóż się/usiądź. Najważniejsze by było cicho i spokojnie. To czas dla Ciebie i Twojego oddechu. 

5. Medytacja jest dla wszystkich – naprawdę pomaga w wielu aspektach życia. Dzięki niej będziesz lepszym terapeutą, trenerem, artystą, szefem, sportowcem, sekretarką i studentem. Po prostu zacznij.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

5 wskazówek jak obserwować swój oddech

Podczas medytacji, ćwiczeń oddechowych oraz praktykowania uważności często padają polecenia, by skoncentrować się na swoim oddechu, czuć swój oddech oraz go obserwować. Co to właściwie znaczy

Dlaczego wzdychamy?

Po co nam wzdychanie? Czy można wzdychać za dużo? Czy wzdychanie pomaga, a może szkodzi? Dowiedz się więcej na temat wzdychania! Zdrowa osoba dorosła wzdycha

Bezdech senny u kobiet

Kobiety są często tak zmęczone oraz mają tak obniżone samopoczucie, że przyzwyczajają się do tego stanu biorąc go za nieodłączny element codzienności.  To sprawia, że

Bezdech senny – co warto wiedzieć?

Wiecie co jest głównymi przyczynami przedwczesnej śmierci osób z zaburzeniami oddychania podczas snu? Powikłania sercowo naczyniowe i… wypadki! A nie są to jedyne konsekwencje bezdechu

Jak radzić sobie ze stresem?

Gdyby odpowiedź byłaby prosta, pewnie już dawno stres nie stanowiłby dla ludzi problemu. A jednak wciąż jest. Ja mogę dać Ci parę wskazówek z działki,