Ćwiczenia oddechowe – mój codzienny trening

Czy ćwiczenia oddechowe muszą być wymagające? Czy wykonując trening oddechowy musisz poświęcać na niego dużo czasu? Niekoniecznie! Najważniejsza jest regularność i znalezienie odpowiednich ćwiczeń oddechowych dla siebie.

Codziennie rano, gdy otwieram oczy, w sypialni jest przytłumione światło, bo na noc zawsze zaciągamy rolety. Jeszcze gdy rodzina śpi wstaję, delikatnie się rozciągam idąc do salonu, gdzie kąpię swą twarz w porannym słońcu. Włączam ulubioną muzykę klasyczną, rozkładam matę, siadam na niej i zaczynam swoje ćwiczenia oddechowe.

Najpierw się rozciągam, potem wzmacniam mięśnie, a na koniec robię 20. minutową medytację. Gdy wybija 7, jestem już po treningu, gotowa do działania. I idę robić moje wegańskie, bezglutenowe śniadanie, które popiję matchą. 

Spokojnie. Też się nieźle uśmiałam czytając tę fikcję literacką 😀

To oczywiście zupełnie nieprawda, choć wiele osób mnie o to podejrzewa. Ani nie wstaję ciut świt, ani nie wstaję nigdy sama (moja córeczka od razu wyczuwa, że mnie nie ma w sypialni i mam ok. 15 minut na poranną toaletę w samotności), ani nie rozkładam maty na godzinny trening oddechowy.

Prawda jest taka, że gdy zaczynam pracować, to nim siądę do komputera, robię szybki trening, który opracowałam indywidualnie pod siebie. Ma być szybki i efektywny, ale dający też poczucie spokoju i skupienia. 

➡️ Kluczem do opracowania takiego treningu jest znajomość siebie i swoich potrzeb. Również potrzeb ciała. 

Warto jest też znać możliwości jakie dają ćwiczenia oddechowe. 

Dobrze skonstruowany trening oddechowy obejmuje: 

  • ćwiczenia poprawiające mobilność oddechową, 
  • ćwiczenia odbudowy strefy apozycji przepony, 
  • trening oddechu przeponowego,
  • ćwiczenia relaksacyjne i/lub mentalne. 


Wydaje się dużo? Trening, który widzisz na filmiku trwał nieco ponad 7 minut (jest przyspieszony 7x), a wykorzystałam wszystkie powyższe elementy. 

Mój trening jest po prostu dobrze dobrany pode mnie. Żeby go opracować sprawdzałam i trenowałam. Diagnozowałam siebie i oceniałam efekty ćwiczeń. Gdy mam czas, to robię też spokojne długie treningi, ale nie będę Cię oszukiwać, że to moja codzienna rutyna. Na co dzień ćwiczę optymalny oddech, optymalnie opracowanym treningiem.

W moich eBookach znajdziesz kilkadziesiąt ćwiczeń i całe sekwencje treningowe – masz z czego wybierać by stworzyć SWÓJ trening oddechowy. I nie martw się – podpowiadam też jak zoptymalizować trening. A jak potrzebujesz więcej to wpadaj na szkolenia i warsztaty. 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Jak uspokoić układ nerwowy oddechem?

Dlaczego, tak właściwie, wolny oddech może nas uspokoić? Poznaj mechanizm działania wolnego oddechu na nasz układ nerwowy. Połóż rękę na sercu lub na szyi i

Ćwiczenie na poprawę stabilności

Praca nad strefą apozycji przepony, ma na celu optymalizację jej funkcji, co przydaje się w niemalże każdym treningu. Zobacz na video jak najprościej trenować oddech

Dlaczego pompuję balony?

Niektóre ćwiczenia oddechowe, których uczę wymagają używania balona. Zwykłego, kolorowego balonika, a mogą dawać niezwykłe rezultaty. Balon to narzędzie do ćwiczeń Pompowanie balona jest narzędziem,

Poznaj swój oddech

„Oddychanie jest procesem, które zachodzi samoistnie, ale prawidłowe oddychanie wymaga znacznie większej uwagi.” Carl Stough Twórca Breathing Coordination  Wiesz jak wygląda >optymalny< oddech? Na wdechu

W upały oddychaj nosem!

Wystawanie naszego nosa z twarzy nie jest tylko względem estetycznym. Nos m.in. został stworzony do tego, by ograniczyć przegrzewanie ciała podczas wysokich temperatur. Dlaczego i

Przerywany wydech – ćwiczenie

Przerywany wydech – na spokój, na rozluźnienie i na trening długiego wydechu.⁣ ⁣Jak oddychać w tym ćwiczeniu? ⁣Długi wydech – Wdech na 5 – Pauza