Jak oddychać po chorobie?

Czy znasz to denerwujące uczucie, gdy nie możesz oddychać przez katar i zatkany nos? Gdy musisz oddychać przez usta? To jest równie niekorzystne jak sama choroba! Dowiedz się jak poprawić samopoczucie (i oddech) gdy masz katar!

Umówmy się – nie każdy z nas ma problem z oddychaniem przez nos. Ale każdemu z nas może się przytrafić katar. ⁣
Zatkany nos nie dość, że sam w sobie jest uciążliwy, to jeszcze zmusza nas do oddychania przez usta, co dodatkowo pogarsza nasze samopoczucie.⁣

Gdy oddychamy przez usta podczas kataru, to:⁣

  • czujemy większe zmęczenie⁣
  • pojawia się napięcie karku i szyi ⁣
  • pojawiają się problemy z koncentracją⁣
  • obniża się samopoczucie ⁣
  • gorzej się wysypiamy i odpoczywamy.⁣

Co gorsza te objawy mogą się utrzymywać nawet dłużej niż katar. Wszystkiemu winna jest hiperwentylacja, która towarzyszyła nam przez tydzień lub 7 dni 🙃⁣

Jak oddychać, by szybciej dojść do siebie po katarze? ⁣

  • Rozważ zaklejanie ust plastrem – na początku po 20 min dziennie i stopniowo wydłużaj, aż przestanie Ci ten plaster „przeszkadzać w oddechu”⁣.
  • Stosuj ćwiczenia z redukcją oddechu – oddychanie ze zmniejszoną objętością oddechową i kontrolą oddechu – czyli oddech bardzo delikatny i powolny, niewidoczny – 20 minut w seriach po 4 min z przerwami – to skurczenie zminimalizuje działanie hiperwentylacji. ⁣
  • Stosuj długie wstrzymywanie powietrza (nie jeżeli jesteś w ciąży lub ciężko chorujesz!) – 5-8 powtórzeń – to zmniejszy obrzęk w nosie i ułatwi oddech .⁣
  • Stosuj „mruczando” – długie wydechy z mruczeniem – pomogą wytworzyć NO, gaz który ma działanie bakterio- i wirusobójcze – 10 powtórzeń. ⁣
  • Rozciągaj klatkę piersiową – dzięki temu płucom łatwiej będzie pracować – wybierz np. rozciąganie mięśni międzyżebrowych. ⁣

Ćwiczenia trzeba wykonywać systematycznie co najmniej tydzień lub do wyciszenia objawów. ⁣

Te ćwiczenia pozwolą na szybsze przywrócenie zdrowego oddechu, który został zaburzony przez uciążliwy katar. A dzięki temu przywrócą dobre samopoczucie i więcej sił 🙂 ⁣

Facebook
Twitter
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Ten uciążliwy kaszel!

Zakładam, że nikt z nas nie lubi kaszlu, ale kaszel jest po to, by nas bronić. Kaszel jest mimowolnym lub świadomym manewrem oddechowym, który ma na

Medytacja Oceanu

Zobacz film i poznaj instrukcję robienia medytacji, która poprawi Ci humor 🙂 Są takie miejsca i chwile, o których gdy myślę czuję spokój i szczęście.

Spięte biodra a oddech

Ból lędźwi, miednica pochylona do przodu, pogłębiona lordoza lędźwiowa i ograniczenie wyprostu biodra. Brzmi znajomo?  Może nawet coś wiesz na temat mięśni biodrowo-lędźwiowych (zginacze bioder),

Co możesz powiedzieć o swoim oddechu?

Jak minął Ci dzień? Co się dziś wydarzyło?Pewnie gdy wracasz do domu lub gdy rozmawiasz z kimś bliskim potrafisz na te pytania szczegółowo i barwnie

Zgrzytanie zębami i oddech

Zgrzytasz zębami? Możliwe, że masz też zaburzony oddech! Co to jest bruksizm? Bruksizm jest rodzajem parasomnii, czyli zaburzenia, które nasila się podczas snu. Bruksizm często

Oddychanie przez zasznurowane usta

Czyli jak w łatwy sposób pomóc sobie z ciężkim oddechem. Czy zaszywanie ust to kolejny poziom mojego zwalczania przewlekłego oddychania przez usta? Nie, tym razem