Nie oddychaj jak gwiazda porno – czyli słów parę o hiperwentylacji.

Seks potrafi obnażyć wiele naszych problemów fizycznych i psychicznych. ⁣Nie inaczej jest z oddechem podczas zbliżenia.⁣ Jeżeli się hiperwentylujesz w łóżku może się to skończyć omdleniem, ale jeżeli hiperwentylujesz się na co dzień może się to skończyć jeszcze gorzej. 

⁣Jak oddech wpływa na seks? 


🟡 Gdy zaburzona jest praca cylindra oddechowego możemy nie odczuwać przyjemności a nawet czuć ból. ⁣

🟠 Gdy nasz oddech jest niewydolny będziemy szybko się męczyć. ⁣

🟣 Gdy nasz oddech jest wykonywany torem górnożebrowym możemy nigdy nie osiągać stanu relaksu. ⁣

🟢 I okazuje się, że gdy oddychamy szybko i płytko, możemy podczas seksu czuć drętwienie, mrowienie, widzieć mroczki przed oczami, a nawet możemy zemdleć. ⁣

Do tego wpisu zainspirowała mnie historia przytoczona w książce „Sztuka kobiecości” Anety Borowiec i Beaty Wróbel. ⁣

Historia mówiła o kobiecie, która naśladując gwiazdy porno podczas orgazmu doprowadzała siebie do stanu hiperwentylacji. ⁣Oddychała szybko i płytko. Bo myślała, że właśnie tak powinny wyglądać orgazmy. A orgazm każdy ma swój i z dwojga złego lepiej sobie krzyknąć niż zemdleć z hiperwentylacji 😉 ⁣
Dlaczego jest to złe i o co chodzi dowiesz się z grafik 😈 ⁣

A o oddechu podczas seksu napisałam post – Techniki oddechowe na lepszy seks. 🙂 ⁣

Zasadowica oddechowa
Hiperwentylacja.
Znaczenie CO2
Znaczenie CO2
Jak powinniśmy oddychać?
Jak sobie radzić z hiperwentylacją?

Mam nadzieję, że udało mi się przemycić trochę wiedzy o hiperwentylacji, która może się pojawiać w wielu innych sytuacjach i przybierać postać przewlekłą.

Jeżeli chcesz nauczyć się prawidłowo oddychać – zapraszam na warsztaty!

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Atak paniki – jak sobie z nim radzić?

“Jesteśmy potomkami ludzi żyjących w strachu”*.  Lęk naszych przodków sprawił, że żyli oni ostrożniej, uważali na zagrożenia i chronili swoich bliskich. Przeżyli, a więc mieli

Zdrowie psychiczne i zaburzenia oddychania

Wyobraź sobie, że siedzisz na prawie pustej plaży. Kawałek dalej grupka młodzieży gra w piłkę plażową, wesoło się śmiejąc. Przed Tobą bezkres oceanu. W oddali

Obszary zaburzeń oddychania

Oddychanie wpływa na wiele różnych funkcji naszego ciała. Oprócz tego, że dostarcza Ci tlenu, może też wpływać na to jak radzisz sobie ze stresem, wysiłkiem

Jak myślenie zmienia oddech?

Jak oddychać, żeby lepiej myśleć i mieć większą efektywność w pracy? Przypomnij sobie jak oddychasz gdy musisz wykonywać precyzyjne zadania. Co dzieje się z Twoim