Jak zaklejać usta plastrem?

Jedną z najważniejszych rzeczy jakie można zrobić dla swojego oddechu do zamknięcie ust. Pomocny w tym jest zwykły plasterek naklejony na usta. Jak zakleić usta plastrem?

👄Oddychanie przez usta powoduje wiele niekorzystnych konsekwencji. W zależności od etapu życia zaburzenia te będą dotyczyły z większym wymiarze innych aspektów zdrowia. U dzieci będziemy widzieć przede wszystkim rozwój wad zgryzu, zmiany w budowie twarzoczaszki i trudności szkolne, a u dorosłych zmęczenie, osłabienie, trudności ze snem oraz wiele innych mniej oczywistych dysfunkcji. 

👃🏼Bardzo przydatną techniką zmiany nawyku oddychania przez usta na oddychanie nosem jest… zaklejanie ust plastrem. Nos stanowi węższą drogę oddechową dzięki czemu ogranicza nadmierne oddychanie, które towarzyszy przewlekłemu oddychaniu przez usta. 

🗣Gdy oddychasz przez usta tracisz zbyt duże ilości dwutlenku węgla oraz tlenku azotu (który obecny jest w zatokach przynosowych). Zachwianie równowagi biochemicznej między gazami we krwi objawia się m.in. stanem zapalnym i obrzękiem śluzówki. Tak, gdy oddychasz przez usta bardziej zatyka Ci się nos, więc trudniej przez niego oddychać. 

🩹Najprostszą drogą, by to zmienić jest zaklejenie ust plastrem. 

🩹Jak to robić?

  1. Zacznij od obserwacji swojego oddechu. Jak oddychasz? Jaki jest Twój oddech. Czy oddychasz przez usta?
  2. Przygotuj się do oddychania przez nos – sprawdź czy możesz oddychać nosem przez 1 minutę. Jeżeli tak to super – zaczynamy zmieniać nawyk. Nie? Odwiedź lekarza!
  3. Zacznij od 20 minut z plastrem* na ustach, np. Zaklej usta na czas wieczornego czytania lub oglądania Netflixa. 
  4. Wydłużaj ten czas stopniowo, aż będziesz czuć się komfortowo oddychając tylko nosem. To może zająć kilka dni.
  5. Zaklej usta na noc – to znacznie poprawi jakość Twojego snu. Śpij z plastrem na ustach do momentu, aż znikną u Ciebie cechy hiperwentylacji. 

*Rodzajów plastrów jest wiele – ja polecam Ci zwykły dostępny w aptece. Jak naklejać pokazuję na filmiku. 

Ważne: Jeżeli coś budzi Twoje wątpliwości, nie masz pewności czy Twoje zdrowie pozwala na oddychanie nosem – skonsultuj się ze specjalistą. Oddychanie nosem jest naturalną i bezpieczną formą „ćwiczenia oddechowego”, ale najważniejszy jest Twój indywidualny komfort. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Po co rozciągać boki klatki piersiowej?

Ćwiczeń oddechowych nie robimy tylko po to, żeby się zrelaksować. Rozciąganie boków klatki piersiowej wiąże się z rozluźnianiem i rozciąganiem mięśni międzyżebrowych. Po co to

Oddech i brzuch

Twój brzuch potrzebuje Twojego oddechu. A Twoja przepona potrzebuje Twojego brzucha. Przepona jest głównym mięśniem oddechowym, który wykonuje około 80% pracy oddechowej. Oddziela klatkę piersiową od

Zdrowy Oddech

Czy naprawdę trzeba pracować nad tym całym oddechem? Nie, nie trzeba. Tylko odpowiedz sobie na pytanie: Czy czujesz się w pełni zdrowia psychicznego i fizycznego?  To

Nie mogę głęboko oddychać

Czy zdarza Ci się, że nie możesz głęboko oddychać? Czujesz, że nie możesz odetchnąć pełną piersią? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, co