Nie możesz schudnąć? A może to jest wina Twojego oddechu?

Czy zdarza Ci się kłaść wieczorem do łóżka i mówić sobie, że następnego dnia rano zjesz zdrowe, pożywne śniadanie, cały dzień będziesz unikać cukru i niezdrowej żywności, będziesz się więcej ruszać i generalnie będziesz “fit”. A rano, cóż… niewyspanie i ciężkie powieki pozwalają Ci jedynie na zalanie płatków kukurydzianych mlekiem? A potem znów i znów powtarzasz znane nawyki i schematy? A może to nie jest słaba silna wola, tylko to Twój oddech?

A może nawet czasem w przypływie motywacji, mimo wszystko, idziesz do siłowni i ciśniesz zaplanowany trening mimo ogromnego zmęczenia. Żeby nie być…… <jakąś/jakimś – wstaw określenie, które potrafisz wobec siebie używać>

A może Ty już jesteś JAKAŚ lub JAKIŚ? I przede wszystkim może jesteś ZMĘCZONA/ZMĘCZONY?

A gdybym Ci powiedziała, że zmęczone ciało i mózg zwyczajnie mogą nie mieć już siły na zmiany? 

A wiesz, że oddech może Cię męczyć?

Gdy jesteś w chronicznym stresie lub gdy np. Twoje drogi oddechowe są za wąskie (bo np. Od dziecka oddychasz przez usta) mogą u Ciebie pojawiać się zaburzenia oddychania lub zaburzenia oddychania podczas snu. 

Może to się wiązać z nadmiernym oddychaniem, hiperwentylacją oraz niewysypianiem się. 

Twój organizm w każdej minucie życia walczy o utrzymywanie balansu i próbuje dostarczać każdej komórce odpowiednich ilości tlenu. Jest zmęczony, pobudzony i może boleć. 

Zaburzenia oddychania mogą występować m.in. wraz z:

(Wsparcie ze wszystkimi powyższymi problemami oddechowymi znajdziesz w eBooku “Oddychaj na zdrowie!”)

Gdy źle oddychasz to nic dziwnego, że może brakować Ci siły na realizację postanowień.  

Nie obwiniaj się wtedy o brak silnej woli do działania. 

Potrzebujesz najpierw wsparcia z czymś co wydarza się kilkanaście razy na minutę. Pozwól sobie odpocząć, pozwól sobie na wsparcie psychiczne, daj sobie oddech. 

A potem – jak zechcesz- to zmieniaj swoje życie 😉 

Co robić, by oddech wspierał Twoje prozdrowotne postanowienia?

  1. Zastanów się i przeanalizuj czy się wysypiasz i czy nie występują u Ciebie zaburzenia oddychania podczas snu. Rozważ wykonanie polisomnografii – specjalistycznego badania snu. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości specjalista od snu pomoże Ci obrać właściwą ścieżkę terapeutyczną.
  2. Zapytaj się swojego dentystę i/lub ortodontę czy Twój zgryz oraz ustawienie żuchwy nie przeszkadzają w przepływie powietrza w drogach oddechowych. Może wymagasz leczenia ortodontycznego, które zredukuje zaburzenia oddychania?
  3. Zadbaj o higienę snu.
  4. Wykonaj samoocenę swojego oddechu i/lub udaj się do trenera oddechu, który pomoże wykryć zaburzenia oddychania i opracuje wraz z Tobą odpowiedni program treningowy.
  5. Oceń poziom stresu w Twoim życiu oraz w ciele. Stres przewlekły może wpływać na Twój wzorzec oddechowy wzmagając poczucie niepokoju. Stosuj techniki relaksacyjne i/lub zasięgnij porady psychologicznej. Dobrym rozwiązaniem może być podjęcie działań w obszarze zdrowego odżywiania u PSYCHOdietetyka.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Nie mogę głęboko oddychać

Czy zdarza Ci się, że nie możesz głęboko oddychać? Czujesz, że nie możesz odetchnąć pełną piersią? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, co

Dlaczego wzdychamy?

Po co nam wzdychanie? Czy można wzdychać za dużo? Czy wzdychanie pomaga, a może szkodzi? Dowiedz się więcej na temat wzdychania! Zdrowa osoba dorosła wzdycha

Jak sobie radzić z hiperwentylacją?

Jeżeli ktoś się z Tobą założy, że dłużej niż Ty wstrzyma powietrze to co wtedy zrobisz? Prawdopodobnie dobrym rozwiązaniem wyda Ci się wzięcie kilku szybkich