7 korzyści oddychania przez nos!

Oddychasz przez nos czy usta ? 👃
Mam nadzieję, że przez nos bo jest to dla Ciebie dużo zdrowsze. Nos wpływa w dużym stopniu na nasze zdrowie i…. może mieć coś wspólnego z brakiem erekcji. W jaki sposób ? Czytaj dalej ⬇

Oddychanie przez nos jest lepsze niż oddychanie przez usta ponieważ:

1. Przede wszystkim oczyszcza, nawilża i ogrzewa powietrze dzięki czemu jest bardziej przyjazne dla naszych płuc. Gdy np. biegasz zimą oddychanie przez usta może wywołać ból gardła albo nawet przeziębienie.

2. Z mniej oczywistych rzeczy oddychanie przez nos jest zdrowsze dla naszych zębów. Oddychanie przez usta wiąże się ze zwiększeniem kwaśnego pH w ustach co sprzyja psuciu zębów. 

3. Dodatkowo oddychanie przez nos jest lepsze dla wyglądu naszej twarzy – po pierwsze oddychanie z otwartymi ustami kojarzy się z mało sprawnymi fizycznie ludźmi (kto oglądał „Stranger Things” wie kim jest Mouth Breather co oczywiście brzmi dumnie 😜 ), a po drugie chroniczne oddychanie przez usta może zmieniać rysy twarzy i przyczyniać się do powstawania wad zgryzu. 

4. Oddychanie przez usta ponadto wiąże się z hiperwentylacją czyli niekorzystnymi zmianami biochemicznymi krwi – powoduje to niedotlenienie mózgu, mięśni i serca przez co czujemy się zmęczeni, mamy mniej siły i mamy problemy z koncentracją.

5. O chrapanie Twojego partnera też możesz obwiniać oddychanie przez usta.

6. Oddychając przez usta w mniejszym stopniu używasz swojej przepony czyli najważniejszego mięśnia oddechowego, który również stabilizuje Twój kręgosłup. Jeżeli nie chcesz by bolały cię plecy na początek zacznij oddychać przez nos. 

7. W nosie produkowany jest tlenek azotu, który wpływa na wiele procesów naszego organizmu w tym poprawia pamięć i bierze udział w erekcji członka (uaktywnia miejscowy przepływ krwi)

Także nie czekaj! Pomyśl o tym jak oddychasz. Zamknij usta i ćwicz oddychanie przez nos! 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Ten uciążliwy kaszel!

Zakładam, że nikt z nas nie lubi kaszlu, ale kaszel jest po to, by nas bronić. Kaszel jest mimowolnym lub świadomym manewrem oddechowym, który ma na

Medytacja Oceanu

Zobacz film i poznaj instrukcję robienia medytacji, która poprawi Ci humor 🙂 Są takie miejsca i chwile, o których gdy myślę czuję spokój i szczęście.

Spięte biodra a oddech

Ból lędźwi, miednica pochylona do przodu, pogłębiona lordoza lędźwiowa i ograniczenie wyprostu biodra. Brzmi znajomo?  Może nawet coś wiesz na temat mięśni biodrowo-lędźwiowych (zginacze bioder),

Co możesz powiedzieć o swoim oddechu?

Jak minął Ci dzień? Co się dziś wydarzyło?Pewnie gdy wracasz do domu lub gdy rozmawiasz z kimś bliskim potrafisz na te pytania szczegółowo i barwnie

Zgrzytanie zębami i oddech

Zgrzytasz zębami? Możliwe, że masz też zaburzony oddech! Co to jest bruksizm? Bruksizm jest rodzajem parasomnii, czyli zaburzenia, które nasila się podczas snu. Bruksizm często

Oddychanie przez zasznurowane usta

Czyli jak w łatwy sposób pomóc sobie z ciężkim oddechem. Czy zaszywanie ust to kolejny poziom mojego zwalczania przewlekłego oddychania przez usta? Nie, tym razem