7 korzyści oddychania przez nos!

Oddychasz przez nos czy usta ? 👃
Mam nadzieję, że przez nos bo jest to dla Ciebie dużo zdrowsze. Nos wpływa w dużym stopniu na nasze zdrowie i…. może mieć coś wspólnego z brakiem erekcji. W jaki sposób ? Czytaj dalej ⬇

Oddychanie przez nos jest lepsze niż oddychanie przez usta ponieważ:

1. Przede wszystkim oczyszcza, nawilża i ogrzewa powietrze dzięki czemu jest bardziej przyjazne dla naszych płuc. Gdy np. biegasz zimą oddychanie przez usta może wywołać ból gardła albo nawet przeziębienie.

2. Z mniej oczywistych rzeczy oddychanie przez nos jest zdrowsze dla naszych zębów. Oddychanie przez usta wiąże się ze zwiększeniem kwaśnego pH w ustach co sprzyja psuciu zębów. 

3. Dodatkowo oddychanie przez nos jest lepsze dla wyglądu naszej twarzy – po pierwsze oddychanie z otwartymi ustami kojarzy się z mało sprawnymi fizycznie ludźmi (kto oglądał „Stranger Things” wie kim jest Mouth Breather co oczywiście brzmi dumnie 😜 ), a po drugie chroniczne oddychanie przez usta może zmieniać rysy twarzy i przyczyniać się do powstawania wad zgryzu. 

4. Oddychanie przez usta ponadto wiąże się z hiperwentylacją czyli niekorzystnymi zmianami biochemicznymi krwi – powoduje to niedotlenienie mózgu, mięśni i serca przez co czujemy się zmęczeni, mamy mniej siły i mamy problemy z koncentracją.

5. O chrapanie Twojego partnera też możesz obwiniać oddychanie przez usta.

6. Oddychając przez usta w mniejszym stopniu używasz swojej przepony czyli najważniejszego mięśnia oddechowego, który również stabilizuje Twój kręgosłup. Jeżeli nie chcesz by bolały cię plecy na początek zacznij oddychać przez nos. 

7. W nosie produkowany jest tlenek azotu, który wpływa na wiele procesów naszego organizmu w tym poprawia pamięć i bierze udział w erekcji członka (uaktywnia miejscowy przepływ krwi)

Także nie czekaj! Pomyśl o tym jak oddychasz. Zamknij usta i ćwicz oddychanie przez nos! 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Ćwiczenia oddechowe – mój codzienny trening

Czy ćwiczenia oddechowe muszą być wymagające? Czy wykonując trening oddechowy musisz poświęcać na niego dużo czasu? Niekoniecznie! Najważniejsza jest regularność i znalezienie odpowiednich ćwiczeń oddechowych

Mechanika oddychania – wdech i wydech

Piękny i naprzemienny rytm, który towarzyszy nam przez całe życie. Na co dzień nie zauważamy tych ruchów, choć utrzymują one nas przy życiu. Tak proste

Wyraź gniew… oddechem.

Emocje o negatywnym wydźwięku w naszej kulturze nie są społecznie mile widziane. Ludzie nie chcą widzieć, że jesteśmy smutni lub odczuwamy gniew. A blokowanie emocji