7 korzyści oddychania przez nos!

Oddychasz przez nos czy usta ? 👃
Mam nadzieję, że przez nos bo jest to dla Ciebie dużo zdrowsze. Nos wpływa w dużym stopniu na nasze zdrowie i…. może mieć coś wspólnego z brakiem erekcji. W jaki sposób ? Czytaj dalej ⬇

Oddychanie przez nos jest lepsze niż oddychanie przez usta ponieważ:

1. Przede wszystkim oczyszcza, nawilża i ogrzewa powietrze dzięki czemu jest bardziej przyjazne dla naszych płuc. Gdy np. biegasz zimą oddychanie przez usta może wywołać ból gardła albo nawet przeziębienie.

2. Z mniej oczywistych rzeczy oddychanie przez nos jest zdrowsze dla naszych zębów. Oddychanie przez usta wiąże się ze zwiększeniem kwaśnego pH w ustach co sprzyja psuciu zębów. 

3. Dodatkowo oddychanie przez nos jest lepsze dla wyglądu naszej twarzy – po pierwsze oddychanie z otwartymi ustami kojarzy się z mało sprawnymi fizycznie ludźmi (kto oglądał „Stranger Things” wie kim jest Mouth Breather co oczywiście brzmi dumnie 😜 ), a po drugie chroniczne oddychanie przez usta może zmieniać rysy twarzy i przyczyniać się do powstawania wad zgryzu. 

4. Oddychanie przez usta ponadto wiąże się z hiperwentylacją czyli niekorzystnymi zmianami biochemicznymi krwi – powoduje to niedotlenienie mózgu, mięśni i serca przez co czujemy się zmęczeni, mamy mniej siły i mamy problemy z koncentracją.

5. O chrapanie Twojego partnera też możesz obwiniać oddychanie przez usta.

6. Oddychając przez usta w mniejszym stopniu używasz swojej przepony czyli najważniejszego mięśnia oddechowego, który również stabilizuje Twój kręgosłup. Jeżeli nie chcesz by bolały cię plecy na początek zacznij oddychać przez nos. 

7. W nosie produkowany jest tlenek azotu, który wpływa na wiele procesów naszego organizmu w tym poprawia pamięć i bierze udział w erekcji członka (uaktywnia miejscowy przepływ krwi)

Także nie czekaj! Pomyśl o tym jak oddychasz. Zamknij usta i ćwicz oddychanie przez nos! 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Jak uspokoić układ nerwowy oddechem?

Dlaczego, tak właściwie, wolny oddech może nas uspokoić? Poznaj mechanizm działania wolnego oddechu na nasz układ nerwowy. Połóż rękę na sercu lub na szyi i

Dlaczego pompuję balony?

Niektóre ćwiczenia oddechowe, których uczę wymagają używania balona. Zwykłego, kolorowego balonika, a mogą dawać niezwykłe rezultaty. Balon to narzędzie do ćwiczeń Pompowanie balona jest narzędziem,

Poznaj swój oddech

„Oddychanie jest procesem, które zachodzi samoistnie, ale prawidłowe oddychanie wymaga znacznie większej uwagi.” Carl Stough Twórca Breathing Coordination  Wiesz jak wygląda >optymalny< oddech? Na wdechu

W upały oddychaj nosem!

Wystawanie naszego nosa z twarzy nie jest tylko względem estetycznym. Nos m.in. został stworzony do tego, by ograniczyć przegrzewanie ciała podczas wysokich temperatur. Dlaczego i

Przerywany wydech – ćwiczenie

Przerywany wydech – na spokój, na rozluźnienie i na trening długiego wydechu.⁣ ⁣Jak oddychać w tym ćwiczeniu? ⁣Długi wydech – Wdech na 5 – Pauza

Ten uciążliwy kaszel!

Zakładam, że nikt z nas nie lubi kaszlu, ale kaszel jest po to, by nas bronić. Kaszel jest mimowolnym lub świadomym manewrem oddechowym, który ma na