Ćwiczenie oddechowe na lepszy sen

Jeżeli masz problemy ze snem, cierpisz na bezsenność lub zdarza się, że z emocji nie możesz spać – dobrym pomysłem jest wykonanie spokojnego ćwiczenia oddechowego, które pomoże Ci osiągnąć relaks i sen.

Jakie myśli towarzyszą Ci gdy kładziesz się do łóżka?

Rozpamiętujesz niepowodzenia z całego dnia? Żałujesz pewnych decyzji? Odczuwasz niepokój lub stres przed kolejnym dniem? A może snujesz plany na przyszłość? 

Często wrogiem naszego snu jesteśmy my sami i nasze myśli. 

Jeżeli codziennie rozmyślasz będąc w łóżku, wzmacniasz w sobie  ten schemat za każdym razem gdy przykładasz głowę do poduszki. Zamiast zapadać w przyjemny sen – myślisz i planujesz. 

Sen jest najważniejszym elementem regeneracji. Jeżeli masz jego deficyty narażasz się na choroby, wypadki i kontuzje. Gdy się nie wysypiasz myślisz wolniej, spada Twoja koncentracja i ogólna jakość życia. Może nawet szybciej się denerwujesz na swoich bliskich. Od braku snu spada również poziom satysfakcji seksualnej.  

Jeżeli jesteś ze mną od dłuższego czasu wiesz jak ważna jest higiena snu (pisałam o niej w “21 Dni z Oddechem” i “Oddechu w stresie” oraz we wpisie o higienie oddechowej snu).

Dziś mam dla Ciebie proste ćwiczenie, które pomoże Ci zasnąć. 

Ćwiczenie Oddech dla Snu

  1. Zamknij oczy. Skup swoją uwagę na oddechu. Obserwuj swój oddech, ale go nie zmieniaj. 
  2. Poczuj całe swoje ciało. Poczuj jego ciężar i jak opada na łóżko z każdym wydechem. 
  3. Jeżeli w Twojej głowie pojawią się jakieś myśli – nazwij je jednym słowem i pozwól odpłynąć. Nie oceniaj. 
  4. Wróć do obserwacji oddechu. Poczuj jak na wdechu Twoje ciało się powiększa, a na wydechu rozluźnia i zmniejsza. 
  5. Zacznij odliczać swoje oddechy: 1 – wdech, 2 – wydech, 3 – wdech, 4 – wydech, 5 – wdech, 6 – wydech itd. 
  6. Kontynuuj odliczanie aż zaśniesz. 

Od dziś zamiast rozmyślać, gdy położysz się do łóżka, zacznij od razu wykonywać praktykę Oddechu dla Snu. Powtarzaj to za każdym razem, aż będzie to Twój nowy, zdrowszy nawyk. 

Wspaniałym pomysłem pomagającym wyciszać się przed snem są wieczorne rytuały. Ja uwielbiam po prysznicu, w ciepłym szlafroku, usiąść z książką i czytać, aż zaczną mi opadać powieki. A czy Ty masz jakieś swoje wieczorne rytuały? Co lubisz robić przed snem? Co pomaga Ci zasypiać?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Cykl miesiączkowy – jak się zmienia oddech?

Jak oddychać, by się lepiej czuć podczas miesiączki? Funkcjonowanie płuc adaptuje się do potrzeb metabolicznych organizmu. Podczas cyklu miesiączkowego zmienia się poziom hormonów, co wpływa

Jak robić długi wydech?

Bardzo często zgłaszacie się do mnie z problemem trudności z wykonywaniem długiego wydechu. Jakby powietrze się szybko kończyło w płucach i nie dało się wycisnąć

Jak oddychać między seriami?

Kiedy trenujemy na siłowni, biegamy po boisku, ćwiczymy na fitnessie lub machamy rakietą na korcie, przerwy między seriami czy setami są złotem. Mamy wtedy czas

Jak zaklejać usta plastrem?

Jedną z najważniejszych rzeczy jakie można zrobić dla swojego oddechu do zamknięcie ust. Pomocny w tym jest zwykły plasterek naklejony na usta. Jak zakleić usta plastrem?

Jak oddychać by wygrywać?

Jednym z najczęstszych typów pytań kierowanych do mnie są pytania o oddech w treningu. Pozwól, że Cię rozczaruję. W mojej codziennej gabinetowej pracy niejednokrotnie zdarzało