Bezdech senny u kobiet

Kobiety są często tak zmęczone oraz mają tak obniżone samopoczucie, że przyzwyczajają się do tego stanu biorąc go za nieodłączny element codzienności.

To sprawia, że kobiety mogą niezauważyć, że mają zaburzenia oddychania podczas snu. Szczególnie jeżeli nie ma komu powiedzieć, że się chrapie lub wydaje dziwne dźwięki w trakcie nocy. Typowymi objawami bezdechu sennego są chrapanie, parskanie itp, kobiety jednak częściej zgłaszają zmęczenie, bóle głowy oraz depresje. Łatwo jest to powiązać z zupełnie innymi przyczynami.

🤬Dodatkowo kulturowo wydaje się być bardziej naturalne, że mężczyźni MOGĄ chrapać, a kobietom NIE WYPADA. Z tego powodu kobiety mogą wstydzić się zgłaszać te problemy swojej lekarce/lekarzowi.

❗️Do pewnego wieku bezdech senny częściej dotyka mężczyzn (w średnim wieku), ALE badania sugerują, że aż 93% (sic!) kobiet z objawami zaburzeń oddychania podczas snu jest niezdiagnozowanych! Po okresie menopauzy występowanie bezdechu u kobiet i mężczyzn się wyrównuje.

👉🏼Jeżeli jesteś kobietą, szczególnie po okresie menopauzy, i doświadczasz takich problemów jak:

• Migreny
  • Obniżenie nastroju i depresję
  • Problemy z koncentracją
  • Otyłość
  • Przewlekłe zmęczenie i uczucie niewyspania
  • Bezsenność.

Rozważ wraz ze swoim lekarzem czy u podłoża tych problemów nie leży bezdech senny lub inne zaburzenia oddychania podczas snu (np. Zespół oporu górnych dróg oddechowych, który jest częściej spotykany u kobiet).

❤️Jeżeli jesteś kobietą wcale nie oznacza, że masz być zmęczona i przygnębiona. To nie jest normalne, bez względu na wiek i płeć.

Lindberg E, Benediktsdottir B, et al. Women with symptoms of sleep-disordered breathing are less likely to be diagnosed and treated for sleep apnea than men. Sleep Med. 2017 Jul;35:17-22.

Prasad B. At al. Sleep-Disordered Breathing. Breathing in America. American Thoracic Society, 2010

Guilleminault C. Susmita C. Upper Airway Resistance Syndrome Is a Distinct Syndrome. American Journal of respiratory an Critical Care Medicine. Vol 161, No. 5, 1412-1213

Czy menopauza zmienia oddech?

Duszność, płytki oddech i zmęczenie. Tak, te objawy mogą być wynikiem menopauzy. Czy podczas menopauzy zmienia się oddech?  Niestety płytki oddech, uczucie duszności oraz szybka

Przerywany wydech – ćwiczenie

Przerywany wydech – na spokój, na rozluźnienie i na trening długiego wydechu.⁣ ⁣Jak oddychać w tym ćwiczeniu? ⁣Długi wydech – Wdech na 5 – Pauza

Ten uciążliwy kaszel!

Zakładam, że nikt z nas nie lubi kaszlu, ale kaszel jest po to, by nas bronić. Kaszel jest mimowolnym lub świadomym manewrem oddechowym, który ma na

Medytacja Oceanu

Zobacz film i poznaj instrukcję robienia medytacji, która poprawi Ci humor 🙂 Są takie miejsca i chwile, o których gdy myślę czuję spokój i szczęście.

Spięte biodra a oddech

Ból lędźwi, miednica pochylona do przodu, pogłębiona lordoza lędźwiowa i ograniczenie wyprostu biodra. Brzmi znajomo?  Może nawet coś wiesz na temat mięśni biodrowo-lędźwiowych (zginacze bioder),

Co możesz powiedzieć o swoim oddechu?

Jak minął Ci dzień? Co się dziś wydarzyło?Pewnie gdy wracasz do domu lub gdy rozmawiasz z kimś bliskim potrafisz na te pytania szczegółowo i barwnie