Czy naprawdę trzeba pracować nad tym całym oddechem? Nie, nie trzeba. Tylko odpowiedz sobie na pytanie: Czy czujesz się w pełni zdrowia psychicznego i fizycznego? 

To bardzo obszerne pytanie, które wymaga przeanalizowania wielu aspektów związanych ze zdrowiem i samopoczuciem. 

❤️Znajdź raz na jakiś czas chwilę, by o sobie uważnie i życzliwie pomyśleć. 

🫁Oddychanie jest jak lampka kontrolna, która się zapala przy wszelkich zaburzeniach. Zmiany w jego przebiegu wysyłają do Ciebie informacje o tym co dzieje się z Twoim ciałem i umysłem. 

❗️Zdrowy Oddech Ci służy oraz Cię wspiera. Stanowi trybik, który pomaga Ci na co dzień funkcjonować ze spokojem, uważnością i efektywnością. Wtedy rzeczywiście nie musisz się nim za bardzo przejmować. Choć wciąż warto, by mieć w sobie jeszcze więcej balansu.

👉🏼Jaki jest zdrowy oddech?

  • Rytmiczny i regularny 
  • Spokojny, cichy i wolny
  • Adekwatny do zmieniających się sytuacji i wymagań
  • Wykonywanym torem przeponowym… przez nos.

👉🏼Taki oddech:

  • Dostarcza odpowiednie ilości tlenu do wszystkich komórek oraz eliminuje optymalne ilości dwutlenku węgla
  • Utrzymuje równowagę kwasowo-zasadową organizm
  • Zwiększa odporność fizyczną i psychiczną
  • Wspiera działanie układów: ruchu, pokarmowego, limfatycznego, oddechowego oraz krążenia
  • Umożliwia zdrowy sen i regenerację. 

👉🏼Taki oddech można osiągnąć dzięki uważności na oddech i zmiany w nim zachodzące. Przydaje się w tym samoświadomość, ale i profesjonalna diagnostyka. Dzięki temu można ułożyć swój własny trening oddechowy, nakierowany na potrzeby oraz przejść odpowiednią reedukację oddechową, która przywróci Zdrowy Oddech. 

💡Pewne rzeczy możesz zrobić już teraz: zatrzymaj się na chwilę i poczuj jak oddychasz. Jak się dziś czujesz? Jak się ma Twoje ciało i umysł? 

Odejdź na chwilę od ekranu lub odłóż telefon i daj sobie czas na bycie ze sobą, swoim ciałem i umysłem. 

🎉Konkretne wskazówki, treningi oraz testy jak oceniać swój oddech znajdziesz w eBooku “Oddychaj na zdrowie”. Którego premiera już w grudniu!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Po co rozciągać boki klatki piersiowej?

Ćwiczeń oddechowych nie robimy tylko po to, żeby się zrelaksować. Rozciąganie boków klatki piersiowej wiąże się z rozluźnianiem i rozciąganiem mięśni międzyżebrowych. Po co to

Oddech i brzuch

Twój brzuch potrzebuje Twojego oddechu. A Twoja przepona potrzebuje Twojego brzucha. Przepona jest głównym mięśniem oddechowym, który wykonuje około 80% pracy oddechowej. Oddziela klatkę piersiową od

Nie mogę głęboko oddychać

Czy zdarza Ci się, że nie możesz głęboko oddychać? Czujesz, że nie możesz odetchnąć pełną piersią? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, co