Jak odetkać nos? Wchodzimy w sezon katarów i problemów z zatokami to warto znać trochę tricków na oddychanie nosem. Będzie nietypowo. Dziś polecam Wam seks oraz masturbację.

Kliknij w obrazek, by zobaczyć całe badanie.

Ciekawe badanie

W tym badaniu 18 par uprawiało seks ze szczytowaniem (które wiązało się z silną kumulacją podniecenia orz rytmicznym skurczem mięśni dna miednicy -orgazm). Przed i po (w różnych punktach czasowych) seksie sprawdzono oddychanie nosem: uczucie przytkania oraz drożność. 

I okazało się, że zbliżenie ze szczytowaniem odtyka zatkany nos na około 60 min, tak samo dobrze jak spray do nosa. Jednak spray działa dłużej – co na pewno warto wiedzieć. 3h po zbliżeniu nos ponownie jest przytkany w takim samym stopniu jak przed, a po użyciu sprayu wciąż możemy lżej oddychać. Orgazm na pewno jest bardziej naturalną metodą 🙂

👉🏻Dlaczego s3ks ze szczytowaniem może tak działać na nos? 

Śluzówka nosa, gruczoły oraz naczynia unerwiane są przez nerwy układu przywspółczulnego oraz współczulnego. Ich przeciwstawne działanie odpowiednio przejawia się: rozszerzaniem naczyń i wydzielaniem śluzu oraz zwężaniem naczyń błony śluzowej nosa. 

Liczne czynniki, obejmujące m.in. zmiany w oddychaniu, mogą wywoływać odruchowe reakcje w nosie (odruchy nosowe): wysiłek fizyczny, zmiany pozycji ciała, zmiana temperatury otoczenia, a także zmiany hormonalne. 

Seks oraz orgazm wiąże się ze zmianami w działaniu układu autonomicznego: obecne są odruchy przywspółczulne, a także współczulne podczas szczytowania. Możliwe, że to te zmiany wpływają na odruchowe odetkanie nosa w sytuacji zbliżenia seksualnego.  

👉🏻Jakie wnioski po tym badaniu?

Traktowałabym je jako ciekawostkę i wskazówkę (co też podkreślają autorzy), ale potencjał w tych metodach jest. W końcu orgazm jest naturalną metodą, w większości przypadków nieszkodliwą, więc przy kolejnym katarze jeżeli będziesz się zastanawiać jak odetkać nos możesz sprawdzić skuteczność tej metody 🙂 

A o powiązaniach nosa i penisa też już Wam kiedyś pisałam i jeżeli chcecie wiedzieć więcej sięgnijcie po mój darmowy eBook “Oddychanie nosem”.

Opracowano na podstawie:
Can Sex Improve Nasal Function?—An Exploration of the Link Between Sex and Nasal Function
Olcay Cem Bulut, Dare Oladokun, Burkard M. Lippert, and Ralph Hohenberger. Ear, Nose & Throat Journal 0 10.1177/0145561320981441

Facebook
Twitter
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Co wpływa na zaburzenia oddychania?

Czujesz, że wyjątkowo ciężko Ci się oddycha? Czujesz, że Twój oddech jest szybki i płytki? Sprawdź jakie czynniki mogą powodować zmiany w Twoim oddechu. Jednym

Oddech i emocje

Gdy się śmiejesz, śpiewasz, wzdychasz, rozmawiasz lub jesz – Twój oddech się zmienia. Bierzemy oddychanie za coś tak oczywistego, że nawet nie zauważamy jak bardzo

Czy trening oddechowy może szkodzić? 

Nie zdarza się to często, ale jednak. Nieprawidłowo stosowany trening oddechowy może szkodzić. Na szczęście w większości przypadków sprowadza się to do “niekomfortowych” skutków ubocznych,

Jak uspokoić układ nerwowy oddechem?

Dlaczego, tak właściwie, wolny oddech może nas uspokoić? Poznaj mechanizm działania wolnego oddechu na nasz układ nerwowy. Połóż rękę na sercu lub na szyi i

Odstające żebra – korekcja

Żebra mogą odstawać z wielu powodów i nie zawsze musimy się tym martwić. Bo nie zawsze wiąże się to z jakąś dysfunkcją. Jednak jeżeli z jakichś

Ćwiczenie na poprawę stabilności

Praca nad strefą apozycji przepony, ma na celu optymalizację jej funkcji, co przydaje się w niemalże każdym treningu. Zobacz na video jak najprościej trenować oddech