Jak lepiej oddychać – 5 wskazówek

Wśród wielu różnych technik i metod oddechowych, często się zapomina co jest w oddechu najważniejsze – to, że powinien być zdrowy! Co robić, by lepiej oddychać? 

5 wskazówek jak lepiej oddychać

  1. Trzymaj język za zębami – Zamknięcie ust oraz ułożenie języka za górnymi zębami, na podniebieniu twardym, jest kluczowe w utrzymaniu prawidłowego toru oddechowego nosem. Poza tym działanie języka na górne podniebienie i zęby sprzyja rozwijaniu się szerokiej szczęki i szerokich dróg oddechowych. Szczególnie ważne jest to u dzieci.
  2. Żuj – twarde jedzenie wymagające aktywnego przeżuwania również sprzyja rozwojowi silnej i szerokiej żuchwy. Przeżuwanie jedzenia z lewej do prawej może też uspokajać poprzez aktywowanie układu przywspółczulnego.
  3. Nie oddychaj głęboko – pewnie znasz metodę na ataki paniki, która mówi, że w silnym stresie warto zacząć oddychać głęboko. Niestety wiąże się to z hiperwentylacją i obniżeniem poziomu CO2 w ciele. Taki stan może pogarszać uczucie stresu i ograniczyć dostawy tlenu do mózgu. Lepszym pomysłem jest szybkie uspokojenie oddechu. Oddychaj wolno i przyłóż ręce złożone w luźną miseczkę do nosa i ust. To wyrówna oddech i poprawi równowagę gazów w ciele.
  4. Odblokuj swój nos – oddychanie nosem jest dużo zdrowsze dla Twojego ciała z wielu powodów. Jeżeli masz trudność z oddychaniem przez nos – zrób proste ćwiczenie: weź wdech nosem i zrób mały wydech nosem, zatkaj swój nos palcami. Zacznij kołysać delikatnie głową. Nie oddychaj do momentu uczucia, że musisz wziąć wdech. Odetkaj nos i weź wdech. Uspokój oddech przez 30-60s. Powtórz ok 5x. (Nie rób tego ćwiczenia gdy jesteś w ciąży lub poważnie chorujesz!)
  5. Wykonuj 6 oddechów na minutę – gdy chcesz się uspokoić lub wyciszyć, oddychaj z tempem 6 oddechów na minutę. Na przykład wykonaj wdech na 4, a wydech na 6. To poprawia pracę układu autonomicznego, dostarcza więcej tlenu oraz odciąża serce.

Jeżeli podobają Ci się moje wskazówki i chcesz wiedzieć więcej o zdrowym oddechu zapisz się na listę zainteresowanych eBookiem “Oddychaj na zdrowie!”. Wtedy nie przegapisz premierowej promocji 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Jak pomóc dzieciom w powrocie do szkoły?

Jeżeli mam coś polecić lub poradzić w temacie dzieci to tylko z mojej działki oddechu i fizjoterapii. Jak prawidłowy oddech wspiera uczniów? Jak pomóc dziecku, które

Czy od oddechu może boleć kręgosłup?

Czy oddychanie może powodować przewlekły ból kręgosłupa? Jak oddychać, by nie bolały nas plecy? Odpowiedzi znajdziesz w tym wpisie. Stabilizacja Ruch ciała wymaga stabilizacji. Zapewnia

Rola oddechu w codziennym życiu

Oddycham, więc jestem. Nic, co ludzkie, nie jest mi obce i… przepona nam w tym pomaga. Dowiedz się jaka jest rola oddechu w życiu. Oddech

Cykl miesiączkowy – jak się zmienia oddech?

Jak oddychać, by się lepiej czuć podczas miesiączki? Funkcjonowanie płuc adaptuje się do potrzeb metabolicznych organizmu. Podczas cyklu miesiączkowego zmienia się poziom hormonów, co wpływa

Jak robić długi wydech?

Bardzo często zgłaszacie się do mnie z problemem trudności z wykonywaniem długiego wydechu. Jakby powietrze się szybko kończyło w płucach i nie dało się wycisnąć