Jak pracowa膰 z koszykarzami?

馃弨Nad czym pracowa膰 z koszykarzami by zwi臋kszy膰 ich funkcjonalne osi膮gni臋cia i zapobiega膰 kontuzjom? Oczywi艣cie nad biomechanik膮! Funkcjonalny trening powinien integrowa膰 prac臋 cia艂a w trzech p艂aszczyznach ruchu (F-T-S).

馃弨G艂贸wne cele treningu i terapii koszykarzy:
1. Funkcjonalne przywiedzenie oraz odwiedzanie w stawie biodrowym z prawid艂ow膮 aktywno艣ci膮 tu艂owia- co zapobiega skr臋ceniom stawu skokowego w trakcie l膮dowania z wyskoku oraz przeci膮偶eniom w obr臋bie stopy – p艂aszczyzna czo艂owa- F.

2. Optymalizacja aktywno艣ci rotacyjnych stawu biodrowego i kr臋gos艂upa- co zapobiega przeci膮偶eniom kolan, w tym uszkodzeniu 艂膮kotek, w trakcie pracy na ugi臋tych nogach, a w szczeg贸lno艣ci z obci膮偶eniem jednej nogi – p艂aszczyzna poprzeczna – T.

3. Zr贸wnowa偶enie napi臋cia mi臋艣niowego zginaczy tu艂owia oraz prostownik贸w stawu biodrowego w trakcie koz艂owania, poda艅, czy rzut贸w do kosza- p艂aszczyzna strza艂kowa- S.

馃弨Nad czym powinni艣my pracowa膰?
鉃ad gibko艣ci膮 mm. ta艣my tylnej

鉃ad symetryczn膮 rotacj膮 tu艂owia

鉃 Nad wydolno艣ci膮 mi臋艣ni zginaj膮cych bocznie tu艂贸w oraz przywodz膮cych/odwodz膮cych w st.biodrowy

鉃 Nad funkcjonalnym zgi臋ciem tu艂owia bez prostowania st. biodrowego

Zintegrowana praca mi臋艣ni we wszystkich p艂aszczyznach zwi臋ksza wydolno艣膰 zawodnika i zmniejsza ryzyko kontuzji.

To nie magia to biomechanika 鉂

Facebook
Twitter
LinkedIn

Je偶eli chcesz wi臋cej dowiedzie膰 si臋 o oddychaniu i pozna膰 skuteczne metody treningu oddechowego... 鈴 :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka 鈥淥ddychanie nosem – Przewodnik鈥

Zapisuj膮c si臋 do newslettera wyra偶asz zgod臋 na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesy艂ania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o 艣wiadczeniu us艂ug drog膮 elektroniczn膮, jak r贸wnie偶 w celu weryfikacji listy subskrybent贸w ww. newslettera.O艣wiadczasz, 偶e zapozna艂e艣/a艣 si臋 z klauzul膮 informacyjn膮 dot. przetwarzania moich danych dost臋pn膮 tutaj.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰:

Sposoby na Oddech w Ci膮gu Dnia

Dzisiaj chc臋 podzieli膰 si臋 z Tob膮 kilkoma praktycznymi sposobami na to, jak wple艣膰 艣wiadome oddychanie w codzienne czynno艣ci, aby dni by艂o troch臋 ja艣niejsze i spokojniejsze

Oddech w trudnych chwilach

To, 偶e sprawnie pos艂uguj臋 si臋 oddechem nie czyni mnie niezniszczaln膮. To co daje mi oddech to przewaga nad tym jaka by艂am kiedy艣 i umiej臋tno艣膰 kontroli

Jak skutecznie uk艂ada膰 treningi oddechowe?

Je偶eli chcesz, 偶eby Tw贸j trening oddechowy by艂 skuteczny, to musisz przeprowadzi膰 dobr膮 diagnostyk臋. Dowiedz si臋 jak przeprowadza膰 diagnostyk臋 dla potrzeb reedukacji oddechowej. Je偶eli chcesz, 偶eby

Ciepe艂ko – 膰wiczenie na d艂ugi wydech

Chcesz chwili wytchnienia? Z艂ap wydech! Wyd艂u偶anie wydechu to najprostszy spos贸b na to, by oddycha膰 wolno i osi膮gn膮膰 dzi臋ki temu spok贸j. 鈦prawd藕 jak robi膰 d艂ugi wydech.

Oddech w psychoterapii

Czy oddech mo偶e by膰 skutecznym narz臋dziem w gabinecie psychoterapeuty?聽Oczywi艣cie 馃檪 W ko艅cu oddech mo偶e pom贸c nam si臋 uspokoi膰, wyciszy膰, osi膮gn膮膰 stan relaksu i odpoczynku, a

Co ma oddech do zdrowia seksualnego?

Oddech to uniwersalne narz臋dzie, kt贸re mo偶na wykorzystywa膰 jako wsparcie terapeutyczne w r贸偶nych zaburzeniach. W tym zaburzeniach seksualnych. Oddech jest bardzo uniwersalnym narz臋dziem, kt贸re w swojej