Jak pracowa膰 z koszykarzami?

馃弨Nad czym pracowa膰 z koszykarzami by zwi臋kszy膰 ich funkcjonalne osi膮gni臋cia i zapobiega膰 kontuzjom? Oczywi艣cie nad biomechanik膮! Funkcjonalny trening powinien integrowa膰 prac臋 cia艂a w trzech p艂aszczyznach ruchu (F-T-S).

馃弨G艂贸wne cele treningu i terapii koszykarzy:
1. Funkcjonalne przywiedzenie oraz odwiedzanie w stawie biodrowym z prawid艂ow膮 aktywno艣ci膮 tu艂owia- co zapobiega skr臋ceniom stawu skokowego w trakcie l膮dowania z wyskoku oraz przeci膮偶eniom w obr臋bie stopy – p艂aszczyzna czo艂owa- F.

2. Optymalizacja aktywno艣ci rotacyjnych stawu biodrowego i kr臋gos艂upa- co zapobiega przeci膮偶eniom kolan, w tym uszkodzeniu 艂膮kotek, w trakcie pracy na ugi臋tych nogach, a w szczeg贸lno艣ci z obci膮偶eniem jednej nogi – p艂aszczyzna poprzeczna – T.

3. Zr贸wnowa偶enie napi臋cia mi臋艣niowego zginaczy tu艂owia oraz prostownik贸w stawu biodrowego w trakcie koz艂owania, poda艅, czy rzut贸w do kosza- p艂aszczyzna strza艂kowa- S.

馃弨Nad czym powinni艣my pracowa膰?
鉃ad gibko艣ci膮 mm. ta艣my tylnej

鉃ad symetryczn膮 rotacj膮 tu艂owia

鉃 Nad wydolno艣ci膮 mi臋艣ni zginaj膮cych bocznie tu艂贸w oraz przywodz膮cych/odwodz膮cych w st.biodrowy

鉃 Nad funkcjonalnym zgi臋ciem tu艂owia bez prostowania st. biodrowego

Zintegrowana praca mi臋艣ni we wszystkich p艂aszczyznach zwi臋ksza wydolno艣膰 zawodnika i zmniejsza ryzyko kontuzji.

To nie magia to biomechanika 鉂

Facebook
Twitter
LinkedIn

Je偶eli chcesz wi臋cej dowiedzie膰 si臋 o oddychaniu i pozna膰 skuteczne metody treningu oddechowego... 鈴 :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka 鈥淥ddychanie nosem – Przewodnik鈥

Zapisuj膮c si臋 do newslettera wyra偶asz zgod臋 na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesy艂ania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o 艣wiadczeniu us艂ug drog膮 elektroniczn膮, jak r贸wnie偶 w celu weryfikacji listy subskrybent贸w ww. newslettera.O艣wiadczasz, 偶e zapozna艂e艣/a艣 si臋 z klauzul膮 informacyjn膮 dot. przetwarzania moich danych dost臋pn膮 tutaj.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰:

Co ma oddech do zdrowia seksualnego?

Oddech to uniwersalne narz臋dzie, kt贸re mo偶na wykorzystywa膰 jako wsparcie terapeutyczne w r贸偶nych zaburzeniach. W tym zaburzeniach seksualnych. Oddech jest bardzo uniwersalnym narz臋dziem, kt贸re w swojej

膯wiczenie na rozlu藕nienie spi臋tych ramion

Czujesz du偶e napi臋cie ramion? Spr贸buj kr贸tkiego treningu oddechowego 馃檪 Uwielbiam trening oddechowy za prostot臋. Ostatnio te偶 coraz bardziej doceniam wykorzystanie ruchu i mobilno艣ci w treningu

Czy potrzebujesz treningu oddechowego?

O tym, 偶e oddech jest wa偶ny, to chyba ju偶 nie musz臋 nikogo przekonywa膰. W ko艅cu czytasz moje posty i bloga. Jednak kiedy tak naprawd臋 wiedzie膰,

Znajd藕 swoj膮 przepon臋! – 膰wiczenie

Masz problem z poczuciem i znalezieniem oddechu przeponowego? To znajd藕 przepon臋 馃檪Troch臋 艣mieszne, ale ciekawe 膰wiczenie, kt贸re poka偶e Ci jak pracuje przepona oraz poka偶e jej

Uspok贸j oddech – 膰wiczenie na stres

Niespokojny, szybki oddech? Narastaj膮cy stres i niepok贸j? Spr贸buj tego 膰wiczenia. Je偶eli czujesz, 偶e Tw贸j oddech zaczyna si臋 robi膰 niespokojny, narasta poziom stresu, a mo偶e czujesz,