馃弨Nad czym pracowa膰 z koszykarzami by zwi臋kszy膰 ich funkcjonalne osi膮gni臋cia i zapobiega膰 kontuzjom? Oczywi艣cie nad biomechanik膮! Funkcjonalny trening powinien integrowa膰 prac臋 cia艂a w trzech p艂aszczyznach ruchu (F-T-S).

馃弨G艂贸wne cele treningu i terapii koszykarzy:
1. Funkcjonalne przywiedzenie oraz odwiedzanie w stawie biodrowym z prawid艂ow膮 aktywno艣ci膮 tu艂owia- co zapobiega skr臋ceniom stawu skokowego w trakcie l膮dowania z wyskoku oraz przeci膮偶eniom w obr臋bie stopy – p艂aszczyzna czo艂owa- F.

2. Optymalizacja aktywno艣ci rotacyjnych stawu biodrowego i kr臋gos艂upa- co zapobiega przeci膮偶eniom kolan, w tym uszkodzeniu 艂膮kotek, w trakcie pracy na ugi臋tych nogach, a w szczeg贸lno艣ci z obci膮偶eniem jednej nogi – p艂aszczyzna poprzeczna – T.

3. Zr贸wnowa偶enie napi臋cia mi臋艣niowego zginaczy tu艂owia oraz prostownik贸w stawu biodrowego w trakcie koz艂owania, poda艅, czy rzut贸w do kosza- p艂aszczyzna strza艂kowa- S.

馃弨Nad czym powinni艣my pracowa膰?
鉃ad gibko艣ci膮 mm. ta艣my tylnej

鉃ad symetryczn膮 rotacj膮 tu艂owia

鉃 Nad wydolno艣ci膮 mi臋艣ni zginaj膮cych bocznie tu艂贸w oraz przywodz膮cych/odwodz膮cych w st.biodrowy

鉃 Nad funkcjonalnym zgi臋ciem tu艂owia bez prostowania st. biodrowego

Zintegrowana praca mi臋艣ni we wszystkich p艂aszczyznach zwi臋ksza wydolno艣膰 zawodnika i zmniejsza ryzyko kontuzji.

To nie magia to biomechanika 鉂