Jak pracowa膰 z koszykarzami?

馃弨Nad czym pracowa膰 z koszykarzami by zwi臋kszy膰 ich funkcjonalne osi膮gni臋cia i zapobiega膰 kontuzjom? Oczywi艣cie nad biomechanik膮! Funkcjonalny trening powinien integrowa膰 prac臋 cia艂a w trzech p艂aszczyznach ruchu (F-T-S).

馃弨G艂贸wne cele treningu i terapii koszykarzy:
1. Funkcjonalne przywiedzenie oraz odwiedzanie w stawie biodrowym z prawid艂ow膮 aktywno艣ci膮 tu艂owia- co zapobiega skr臋ceniom stawu skokowego w trakcie l膮dowania z wyskoku oraz przeci膮偶eniom w obr臋bie stopy – p艂aszczyzna czo艂owa- F.

2. Optymalizacja aktywno艣ci rotacyjnych stawu biodrowego i kr臋gos艂upa- co zapobiega przeci膮偶eniom kolan, w tym uszkodzeniu 艂膮kotek, w trakcie pracy na ugi臋tych nogach, a w szczeg贸lno艣ci z obci膮偶eniem jednej nogi – p艂aszczyzna poprzeczna – T.

3. Zr贸wnowa偶enie napi臋cia mi臋艣niowego zginaczy tu艂owia oraz prostownik贸w stawu biodrowego w trakcie koz艂owania, poda艅, czy rzut贸w do kosza- p艂aszczyzna strza艂kowa- S.

馃弨Nad czym powinni艣my pracowa膰?
鉃ad gibko艣ci膮 mm. ta艣my tylnej

鉃ad symetryczn膮 rotacj膮 tu艂owia

鉃 Nad wydolno艣ci膮 mi臋艣ni zginaj膮cych bocznie tu艂贸w oraz przywodz膮cych/odwodz膮cych w st.biodrowy

鉃 Nad funkcjonalnym zgi臋ciem tu艂owia bez prostowania st. biodrowego

Zintegrowana praca mi臋艣ni we wszystkich p艂aszczyznach zwi臋ksza wydolno艣膰 zawodnika i zmniejsza ryzyko kontuzji.

To nie magia to biomechanika 鉂

Facebook
Twitter
LinkedIn

Je偶eli chcesz wi臋cej dowiedzie膰 si臋 o oddychaniu i pozna膰 skuteczne metody treningu oddechowego... 鈴 :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka 鈥淥ddychanie nosem – Przewodnik鈥

Zapisuj膮c si臋 do newslettera wyra偶asz zgod臋 na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesy艂ania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o 艣wiadczeniu us艂ug drog膮 elektroniczn膮, jak r贸wnie偶 w celu weryfikacji listy subskrybent贸w ww. newslettera.O艣wiadczasz, 偶e zapozna艂e艣/a艣 si臋 z klauzul膮 informacyjn膮 dot. przetwarzania moich danych dost臋pn膮 tutaj.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰:

膯wiczenie na popraw臋 stabilno艣ci

Praca nad stref膮 apozycji przepony, ma na celu optymalizacj臋 jej funkcji, co przydaje si臋 w niemal偶e ka偶dym treningu. Zobacz na video jak najpro艣ciej trenowa膰 oddech

膯wiczenie – d艂ugi wydech

Wyd艂u偶anie wydechu to najprostszy spos贸b na to, by oddycha膰 wolno i osi膮gn膮膰 dzi臋ki temu spok贸j. Chod藕 ze mn膮 pooddycha膰! 馃檪 膯wiczenie – d艂ugi wydech Usi膮d藕

Asymetria przepony

Przepona jest asymetryczna.P艂uca s膮 asymetryczne.Narz膮dy wewn臋trzne s膮 asymetryczne.Dzia艂anie m贸zgu jest asymetryczne.Codzienne 偶ycie wymusza na nas asymetryczne funkcjonowanie. To wszystko mo偶e sprawi膰, 偶e Twoja postawa cia艂a

Jak oddycha膰 podczas 膰wicze艅?

Wdychanie i wydychanie powietrza do i z p艂uc wymaga pracy mi臋艣ni. Oddychanie to w zasadzie skurcz i rozkurcz mi臋艣ni oddechowych, kt贸re zmniejszaj膮 i zwi臋kszaj膮 obj臋to艣膰

Oddech i brzuch

Tw贸j brzuch potrzebuje Twojego oddechu. A Twoja przepona potrzebuje Twojego brzucha.聽Przepona jest g艂贸wnym mi臋艣niem oddechowym, kt贸ry wykonuje oko艂o 80% pracy oddechowej. Oddziela klatk臋 piersiow膮 od