Protip 1 – Zmiana czyli brakujący element treningu.

Zmiana napędza postęp. Człowiek dzięki możliwości adaptacji układu nerwowego osiągnął szczyt ewolucji.

 W skutek przewlekłego stresu ludzie stają się mniej sprawni i gorzej przystosowują się do zmian. 

Dlatego jeżeli chcesz osiągnąć lepszą sprawność zadbaj o relaks i regenerację. 

Pomoże ci w tym trening oddechowy, który wspiera regulację układu nerwowego. 

Nasze mózgi są wypadkową doświadczeń zdobytych przez naszych przodków. Przez wieki pierwsi ludzie uczyli się dostosowywać do różnych warunków środowiska co sprawiało, że ich umysły ewoluowały i nieustannie się zmieniały. ⁣

To w jaki sposób się poruszamy i myślimy jest wynikiem właśnie tych doświadczeń.⁣

Reakcja na stres jest jedną z tych wypracowanych adaptacji. Umiejetność dostosowania do stresu jest istotnym elementem przetrwania. II⁣

Stres jest jedną z opcji warunków w jakich żyjemy. ⁣

Dlatego bardziej niż unikanie stresu ważna jest nasza możliwość adaptacji do warunków stresowych. ⁣

Za podstawowe reakcje związane ze stresem odpowiada Autonomiczny Układ Nerwowy. Składa się on z dwóch przeciwstawnych biegunów – części współczulnej SNS i przywspółczulnej PSNS.⁣

Cz. współczulna odpowiada za reakcje Walcz/Uciekaj. Związana jest z zachowaniami obronnymi. ⁣

Cz. przywspółczulna sprzyja odpoczynkowi i regeneracji, a także trawieniu i gromadzeniu energii. ⁣

W idealnych warunkach gdy stresor znika przechodzimy z SNS na PSNS. A gdy musimy wyostrzyć nasze zmysły szybko aktywuje się SNS. ⁣

Naprzemienne osiąganie obydwu biegunów jest niezbędne do optymalnego działania każdego z nich.⁣

Obecny tryb życia nie pozwala jednak na osiągniecie luzu (PSNS). Ciągle jesteśmy pobudzani przez różne stresory, co upośledza naszą możliwość zmiany, która jest tak potrzebna naszemu mózgowi do prawidłowego funkcjonowania. ⁣

Przejawia się to w postaci nadciśnienia, bólów mięśni, problemów ze snem, trawieniem oraz innymi przewlekłymi zaburzeniami. Wpływa to na całe nasze ciało. ⁣

Oraz na to jak się poruszamy. ⁣

Coraz mniej się ruszasz, pojawia się więcej bólu. ⁣

Dlatego jeżeli trenujesz i chcesz osiągać progres musisz trenować także modulację AUN. ⁣

I w tym pomaga trening oddechowy. Zacznij ze mną. Czy wiesz o wyzwaniu STYCZEŃ Z ODDECHEM?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Jak znaleźć czas na medytację?

Wiesz ile średnio czasu dziennie ludzie spędzają przeglądając social media? 2 godziny i 23 minuty. A wiesz ile czasu średnio ludzie medytują podczas jednej sesji? Mniej

Jak prawidłowo oddychać?Oddech 360 stopni

Jeżeli chcesz się nauczyć oddychać prawidłowo musisz poznać parę informacji na temat cech optymalnego oddechu. Jedną z nich jest ruchomość klatki piersiowej we wszystkich kierunkach,