Płaskostopie – poznaj skuteczny i szybki zestaw ćwiczeń

Fix Flat Feet – czyli skuteczne ćwiczenia na płaskostopie. Przypuszczam, że inaczej kojarzą Ci się te ćwiczenia. Dziś przedstawiam moje ulubione ćwiczenia stóp – nie tylko na płaskostopie! 

Szybki skuteczny zestaw z piłką @blackrollpolska 💪🏻

1. Poprawa ruchomości palucha oraz wzmacnianie m. odwodziciela palucha. Mięsień ten wraz z mięśniem zginaczem długim palucha budują łuki stopy oraz stabilizują ustawienie palucha w stawie. 
2. Wzmacnianie mięśni łydki. Piłka pozwala na utrzymanie prawidłowej, ustabilizowanej pozycji stawów. Ogranicza szpotawienie/ koślawienie pięt. 
3. Dynamiczna praca stabilizacyjna stopy podporowej. Poprawa mobilności w stawie biodrowym nogi mobilnej. Mobilność i stabilizacja st. biodrowego jest niezbędna do budowania prawidłowej budowy stopy. 
4. Rozluźnienie tkanek miękkich.

❗️Stopa ma funkcję podporową i tak powinno się ją ćwiczyć. Prawidłowy podpór i obciążenie całego łańcucha z jednoczesną mobilnością dalej najlepsze rezultaty. Kontakt stopy z podłożem jest pierwszym sygnałem dla OUN o wykonywanej lokomocji. Dlatego tak ważne jest jej prawidłowe ustawienie w trakcie wszystkich ćwiczeń! 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Po co rozciągać boki klatki piersiowej?

Ćwiczeń oddechowych nie robimy tylko po to, żeby się zrelaksować. Rozciąganie boków klatki piersiowej wiąże się z rozluźnianiem i rozciąganiem mięśni międzyżebrowych. Po co to

Oddech i brzuch

Twój brzuch potrzebuje Twojego oddechu. A Twoja przepona potrzebuje Twojego brzucha. Przepona jest głównym mięśniem oddechowym, który wykonuje około 80% pracy oddechowej. Oddziela klatkę piersiową od

Nie mogę głęboko oddychać

Czy zdarza Ci się, że nie możesz głęboko oddychać? Czujesz, że nie możesz odetchnąć pełną piersią? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, co