Odstające żebra – korekcja

Żebra mogą odstawać z wielu powodów i nie zawsze musimy się tym martwić. Bo nie zawsze wiąże się to z jakąś dysfunkcją. Jednak jeżeli z jakichś powodów wiesz, że Twój oddech lub Twoje ciało potrzebuje wsparcia, to warto rozważyć, co się z Twoimi żebrami dzieje. 

👉🏼Dlaczego odstają żebra?

  • Ta zmiana może pojawiać się wraz z tzw. klatką lejkowatą lub skoliozą, czyli jako element bardziej złożonej wady postawy.
  • Może być to wynik dysbalansu mięśniowego i zaburzeń mechaniki oddychania (i to jest tutaj głównym tematem)
  • Może być to też cecha wrodzona

👉🏼Po co to sprawdzać?

  • Bo odstawanie żeber może się wiązać z niewydolną pracą przepony i zmianą wzorca oddechowego, przez co Twój oddech będzie dysfunkcyjny, a mięśnie klatki piersiowej napięte i skrócone.
  • Mówi to nam też o aktywności mięśni brzucha, co jest istotne podczas oceny wydolności core i postawy ciała.

Ćwiczenie kontroli dolnych żeber – jeżeli masz problemy z utrzymaniem tych pozycji w ruchu, przeczytaj jak wygląda pełna korekcja 👇🏻

👉🏼Jak korygować?

  • Jeżeli jest to element towarzyszący bardziej złożonej wadzie postawy to zawsze koryguje się wraz z tą wadą wybierając odpowiednie leczenie.
  • Jeżeli wada towarzyszy zmianom w pracy mięśni i zaburzeniom funkcjonalnym dobieramy odpowiednie ćwiczenia aktywizujące mięśnie brzucha.
  • U osób dorosłych korekcja polega na chowaniu tych żeber, a nie na ich przebudowie, u dzieci mamy większe szanse na zmiany budowy klatki.

👉🏼Jak ćwiczyć?

  • Zacznij od osiągnięcia prawdziwego stanu Wydechu klatki piersiowej z rotacją wewnętrzną żeber (na filmiku)
  • Pracuj nas ustawieniem miednicy i klatki piersiowej (funkcjonalne/neutralne dla Ciebie pozycje, które przyczynia się do zwiększenie aktywności mięśni brzucha(poprzecznego i skośnych) – może być to korekcja jak na filmiku, ale to też zależy od Twoich indywidualnych potrzeb.
  • Pracuj nad wzmacnianiem mięśni brzucha – poprzecznego i skośnych.
  • Rozciągaj mięśnie klatki piersiowej.
  • Wzmacniaj mięśnie grzbietu.

Ja mam odstające żebra (z lewej strony bardziej), ale na co dzień tego nie widać bo moje mięśnie brzucha nad tym pracują, by zachować jak najbardziej efektywny dla mnie oddech. By moja przepona miała optymalną ZOA oraz, by osiągalny był wzorzec dolnożebrowy. Nieźle się nagimnastykowałam, by wyciągnąć Wam moje żebra 😂

Facebook
Twitter
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Co wpływa na zaburzenia oddychania?

Czujesz, że wyjątkowo ciężko Ci się oddycha? Czujesz, że Twój oddech jest szybki i płytki? Sprawdź jakie czynniki mogą powodować zmiany w Twoim oddechu. Jednym

Oddech i emocje

Gdy się śmiejesz, śpiewasz, wzdychasz, rozmawiasz lub jesz – Twój oddech się zmienia. Bierzemy oddychanie za coś tak oczywistego, że nawet nie zauważamy jak bardzo

Czy trening oddechowy może szkodzić? 

Nie zdarza się to często, ale jednak. Nieprawidłowo stosowany trening oddechowy może szkodzić. Na szczęście w większości przypadków sprowadza się to do “niekomfortowych” skutków ubocznych,

Jak odetkać nos?

Jak odetkać nos? Wchodzimy w sezon katarów i problemów z zatokami to warto znać trochę tricków na oddychanie nosem. Będzie nietypowo. Dziś polecam Wam seks

Jak uspokoić układ nerwowy oddechem?

Dlaczego, tak właściwie, wolny oddech może nas uspokoić? Poznaj mechanizm działania wolnego oddechu na nasz układ nerwowy. Połóż rękę na sercu lub na szyi i

Ćwiczenie na poprawę stabilności

Praca nad strefą apozycji przepony, ma na celu optymalizację jej funkcji, co przydaje się w niemalże każdym treningu. Zobacz na video jak najprościej trenować oddech