Pamięć układu nerwowego

Wydaje Ci się, że ten post nie jest dla Ciebie? Nie jesteś w ciąży, nie zamierzasz, a w dodatku jesteś facetem? ⁣

❓ A co jeżeli powiem Ci, że na tych zdjęciach nie ma PRZED i PO ciąży, a jest PAMIĘĆ UKŁADU NERWOWEGO?⁣

👉🏼 Tak wygląda mój brzuch 2 tyg. po porodzie. Z dnia na dzień widzę też poprawę funkcji. W pierwszych dniach bałam się kichać. Teraz wszystko pracuje coraz bardziej automatycznie. ⁣

🤔 Pewnie zastanawiasz się jakie ćwiczenia robiłam i na jakiej diecie jestem, że udało mi się tak szybko „zrzucić” ciążowy brzuszek. ⁣

😳 To teraz czas na bolesną prawdę – przez te dwa tygodnie nie ćwiczyłam NIC. ⁣

👉🏼 Jedyne o co dbam to utrzymywanie aktywnej postawy ciała, prawidłowe podnoszenie się, nie dźwiganie, praca nad mięśniami dna miednicy i nie przeciążanie tłoczni brzusznej. Po prostu na ile mogę to się RUSZAM. ⁣

👉🏼 Dieta? Jem normalnie, w miarę zdrowo. ⁣
Karmię piersią. ⁣

❗️ To co wpłynęło, moim zdaniem, na mój brzuch to wszystko co robiłam przed i w trakcie ciąży. ⁣

❗️ Czyli ODDYCHANIE i zdrowe nawyki ruchowe. ⁣

👉🏼 Tak, serio.⁣

👉🏼 Moje ciało pamięta wzorce, w których pracowało i szybko do nich wraca. ⁣

👉🏼 To jest właśnie siła nawyków. Siła układu nerwowego i jego pamięci. ⁣

👉🏼 Trening oddechowy to nie tylko wdech i wydech – to reedukacja wzorca, to świadoma praca nad core i postawą ciała. To relaksacja i zwiększenie świadomości. Wszystko za pomocą odpowiednich technik oddechowych. ⁣

👉🏼 Wzorce ruchowe, ćwiczenia i nawyki regularnie powtarzane zapisują się w mózgu – i on będzie dążył do tego by w nich pracować. Bo są dla niego najbardziej ERGONOMICZNE. ⁣

👉🏼 I tutaj jest miejsce dla wszystkich – bo widzisz skoro efekty ciąży (czyli ekstremum przeciążeniowego ciała) są do opanowania za pomocą zdrowych nawyków i ćwiczeń oddechowych, to chyba w każdej sytuacji mogą przynieść funkcjonalne korzyści (?).⁣

👉🏼 Nie wrzucam tego po to by się porównywać lub dawać Wam złote rady. ⁣

🏆 Po prostu skoro coś dobrego możesz dla siebie zrobić, to to zrób. Twoje ciało się potem odwdzięczy 💪🏻

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Może cię zainteresować:

Na jak długo potrafisz wstrzymać powietrze?

Na jak długo potrafisz wstrzymać oddech? Czy znasz to niekomfortowe uczucie podczas wstrzymywania powietrza, które ponagla Cię do wzięcia jak najszybciej oddechu? Czy wiesz czym

Oddech w stresie.

Zarządzanie stresem jest umiejętnością, której można się nauczyć. Trzeba tylko znać odpowiednie do tego narzędzia. Ja też musiałam to opanować i wiem jak się możemy