Parę tygodni temu uczestniczyłam w kursie instruktorskim Oxygen Advantage – metody,
która pozwala na trening oddechowy imitujący trening wysokogórski.
Na czym polegają ćwiczenia wg OA?

1. Jest to trening hiperkapniczny – hipoksyczny (podwyższenie poziomu CO2, obniżenie O2) – dzięki skoordynowanym wstrzymaniom oddechu wpływamy na stężenie gazów we krwi co w istotny sposób wpływa na naszą wydolność i funkcjonowanie organizmu. 

2. Trening ten uczy oddechu funkcjonalnego czyli prawidłowych wzorców oddechowych przepony i rytmu oddechowego.

 
3. Dużą uwagę przywiązuje się do nauki oddychania przez nos co pomaga w aktywacji pracy przepony oraz jest zdrowsze dla dróg oddechowych. 

Korzyści treningowe? 
1. Zwiększenie wydolności tlenowej i beztlenowej – zmniejszenie wrażliwości na hiperkapnie i hipoksję.
2. Zwiększenie VO2 max 
3. Zwiększenie maksymalnej tolerancji na odczucie duszności. 
4. Zwiększenie siły mięśni oddechowych. 
5. Pomoc w utrzymaniu sprawności w czasie odpoczynku i kontuzji.
6. Zmniejszenie ryzyka urazów.
7. Poprawa jakości snu, koncentracji i spokoju.

Korzyści jest wiele, a trening jest prosty do nauczenia i wprowadzenia wiec chyba warto spróbować? 🤔