Na czym polega Tlenowa Przewaga?

Parę tygodni temu uczestniczyłam w kursie instruktorskim Oxygen Advantage – metody,
która pozwala na trening oddechowy imitujący trening wysokogórski.
Na czym polegają ćwiczenia wg OA?

1. Jest to trening hiperkapniczny – hipoksyczny (podwyższenie poziomu CO2, obniżenie O2) – dzięki skoordynowanym wstrzymaniom oddechu wpływamy na stężenie gazów we krwi co w istotny sposób wpływa na naszą wydolność i funkcjonowanie organizmu. 

2. Trening ten uczy oddechu funkcjonalnego czyli prawidłowych wzorców oddechowych przepony i rytmu oddechowego.

 
3. Dużą uwagę przywiązuje się do nauki oddychania przez nos co pomaga w aktywacji pracy przepony oraz jest zdrowsze dla dróg oddechowych. 

Korzyści treningowe? 
1. Zwiększenie wydolności tlenowej i beztlenowej – zmniejszenie wrażliwości na hiperkapnie i hipoksję.
2. Zwiększenie VO2 max 
3. Zwiększenie maksymalnej tolerancji na odczucie duszności. 
4. Zwiększenie siły mięśni oddechowych. 
5. Pomoc w utrzymaniu sprawności w czasie odpoczynku i kontuzji.
6. Zmniejszenie ryzyka urazów.
7. Poprawa jakości snu, koncentracji i spokoju.

Korzyści jest wiele, a trening jest prosty do nauczenia i wprowadzenia wiec chyba warto spróbować? 🤔

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Atak paniki – jak sobie z nim radzić?

“Jesteśmy potomkami ludzi żyjących w strachu”*.  Lęk naszych przodków sprawił, że żyli oni ostrożniej, uważali na zagrożenia i chronili swoich bliskich. Przeżyli, a więc mieli

Zdrowie psychiczne i zaburzenia oddychania

Wyobraź sobie, że siedzisz na prawie pustej plaży. Kawałek dalej grupka młodzieży gra w piłkę plażową, wesoło się śmiejąc. Przed Tobą bezkres oceanu. W oddali

Obszary zaburzeń oddychania

Oddychanie wpływa na wiele różnych funkcji naszego ciała. Oprócz tego, że dostarcza Ci tlenu, może też wpływać na to jak radzisz sobie ze stresem, wysiłkiem

Jak myślenie zmienia oddech?

Jak oddychać, żeby lepiej myśleć i mieć większą efektywność w pracy? Przypomnij sobie jak oddychasz gdy musisz wykonywać precyzyjne zadania. Co dzieje się z Twoim