👉🏼 Zrób wydech 🤓 
To mógłby być koniec tego posta, ale nie lubię pozostawiać Was bez wyjaśnienia 💁🏻‍♀️

1. Poprawna mechanika oddychania to przede wszystkim dobra pozycja żeber i klatki piersiowej. 

2. Żebra też się ruszają – na zewnątrz podczas wdechu i do wewnątrz podczas wydechu. 

3. Gdy nie potrafisz zrobić aktywnego wydechu – jak ja w pierwszej części filmiku – to żebra pozostają w rotacji zewnętrznej (pozycyjnie to wciąż wdech) co ogranicza rotację tułowia i kręgosłupa.

4. Dlatego im lepsze ruchy oddechowe tym lepsze zakresy ruchów tułowia. 

5. Aktywny wydech, który robię w połowie filmiku sprowadza moje żebra w dół i do rotacji wewnętrznej „odblokowując” możliwości rotacyjne mojego tułowia. 

6. Aktywny wydech i ruch żeber robią mięśnie brzucha oraz, oczywiście, przepona. 

Wnioski:

👉🏼Efektywny oddech poprawia ruchomość żeber i kręgosłupa, a tym samym tułowia.

👉🏼Może być to kluczowy element w terapii kręgosłupa.

👉🏼Gdy pojawiają się ograniczenia w rotacji tułowia coś musi to nadrabiać – może szyja i kark? Może odcinek lędźwiowy? Pomyśl o przeciążeniach.

👉🏼Raz nie wystarczy – trenuj oddech regularnie.