Oddech dla zabieganych 🏃🏻‍♀️

Uważasz, że nie masz czasu, że nie masz warunków by robić ćwiczenia oddechowe, medytować czy się po prostu chwilę wyciszyć? 
Też miewam takie dni. Pracuje dosyć nieregularnie więc z rutyną bywa ciężko. Dlatego przede wszystkim o oddechu…pamiętam. Dzięki temu udaje mi się każdego dnia zrobić chociaż jedną sesję oddychania.

Poznaj 9 moich sposobów na codzienny trening oddechowy: 
1. Jeździsz samochodem? Wykorzystaj czas spędzany w korkach i na czerwonym świetle do oddychania. Zatknij jedną dziurkę od nosa i pooddychaj spokojnie przez chwilę w ten sposób 🚙
2. Stoisz w kolejce lub czekasz u lekarza? Przez parę chwil skup się na oddechu. Zrób 4 spokojne oddechy i po 4 wydechu przestań oddychać na 5 sek. Powtórz to kilka – kilkanaście razy 👩🏻‍⚕️
3. Jeżeli masz tendencje do oddychania przez usta nawet podczas spaceru do pracy czy sklepu, możesz zrobić proste ćwiczenie oddechowe. Po prostu zamknij usta na całą drogę 🙂 👄👃🏼
4. W przerwach od komputera, gdy wstajesz się porozciągać (to już jest zdrowy nawyk, o którym powinieneś pamiętać) utrzymuj każdą pozycję przez 5 spokojnych oddechów 👨🏻‍💻
5. Po każdej długiej rozmowie, również tej telefonicznej na kilka minut zamknij usta i pooddychaj powoli przez nos – podobnie jak w punkcie nr 2 ☎️
6. Za każdym razem jak siadasz na krześle pochyl miednicę do tyłu i zrób 5 pełnych oddechów z wydechem z „opuszczeniem” żeber 🤸🏻‍♂️
7. Powstrzymuj się od ziewania, wzdychania i nabierania dużych ilości powietrza 🙊
8. Gdy już leżysz w łóżku i zasypiasz (lub nie możesz zasnąć) licz swoje oddechy. Pilnuj by wydech był dłuższy niż wdech 😴
9. Ustaw w telefonie 4 przypomnienia dziennie o oddechu. Tak by zrobić chociaż 5 min ćwiczeń oddechowych. Jak nie za każdym razem to może chociaż raz uda Ci się poćwiczyć ⏰

Jak widzisz za pomocą małych rzeczy sprytnie można wdrożyć rutynę oddechową tak by ze zdrowego oddechu powstał naturalny nawyk.