9 sposobów na codzienny trening oddechowy

Oddech dla zabieganych 🏃🏻‍♀️

Uważasz, że nie masz czasu, że nie masz warunków by robić ćwiczenia oddechowe, medytować czy się po prostu chwilę wyciszyć? 
Też miewam takie dni. Pracuje dosyć nieregularnie więc z rutyną bywa ciężko. Dlatego przede wszystkim o oddechu…pamiętam. Dzięki temu udaje mi się każdego dnia zrobić chociaż jedną sesję oddychania.

Poznaj 9 moich sposobów na codzienny trening oddechowy: 
1. Jeździsz samochodem? Wykorzystaj czas spędzany w korkach i na czerwonym świetle do oddychania. Zatknij jedną dziurkę od nosa i pooddychaj spokojnie przez chwilę w ten sposób 🚙
2. Stoisz w kolejce lub czekasz u lekarza? Przez parę chwil skup się na oddechu. Zrób 4 spokojne oddechy i po 4 wydechu przestań oddychać na 5 sek. Powtórz to kilka – kilkanaście razy 👩🏻‍⚕️
3. Jeżeli masz tendencje do oddychania przez usta nawet podczas spaceru do pracy czy sklepu, możesz zrobić proste ćwiczenie oddechowe. Po prostu zamknij usta na całą drogę 🙂 👄👃🏼
4. W przerwach od komputera, gdy wstajesz się porozciągać (to już jest zdrowy nawyk, o którym powinieneś pamiętać) utrzymuj każdą pozycję przez 5 spokojnych oddechów 👨🏻‍💻
5. Po każdej długiej rozmowie, również tej telefonicznej na kilka minut zamknij usta i pooddychaj powoli przez nos – podobnie jak w punkcie nr 2 ☎️
6. Za każdym razem jak siadasz na krześle pochyl miednicę do tyłu i zrób 5 pełnych oddechów z wydechem z „opuszczeniem” żeber 🤸🏻‍♂️
7. Powstrzymuj się od ziewania, wzdychania i nabierania dużych ilości powietrza 🙊
8. Gdy już leżysz w łóżku i zasypiasz (lub nie możesz zasnąć) licz swoje oddechy. Pilnuj by wydech był dłuższy niż wdech 😴
9. Ustaw w telefonie 4 przypomnienia dziennie o oddechu. Tak by zrobić chociaż 5 min ćwiczeń oddechowych. Jak nie za każdym razem to może chociaż raz uda Ci się poćwiczyć ⏰

Jak widzisz za pomocą małych rzeczy sprytnie można wdrożyć rutynę oddechową tak by ze zdrowego oddechu powstał naturalny nawyk. 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Po co rozciągać boki klatki piersiowej?

Ćwiczeń oddechowych nie robimy tylko po to, żeby się zrelaksować. Rozciąganie boków klatki piersiowej wiąże się z rozluźnianiem i rozciąganiem mięśni międzyżebrowych. Po co to

Oddech i brzuch

Twój brzuch potrzebuje Twojego oddechu. A Twoja przepona potrzebuje Twojego brzucha. Przepona jest głównym mięśniem oddechowym, który wykonuje około 80% pracy oddechowej. Oddziela klatkę piersiową od

Zdrowy Oddech

Czy naprawdę trzeba pracować nad tym całym oddechem? Nie, nie trzeba. Tylko odpowiedz sobie na pytanie: Czy czujesz się w pełni zdrowia psychicznego i fizycznego?  To

Nie mogę głęboko oddychać

Czy zdarza Ci się, że nie możesz głęboko oddychać? Czujesz, że nie możesz odetchnąć pełną piersią? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, co