Uważność każdego dnia

Jeżeli szukasz sposobu na relaks i uważność każdego dnia to mam dla Ciebie dobry pomysł. Osobiście uważam, że pewnych rzeczy lepiej nie komplikować. Szczególnie gdy chcesz coś robić każdego dnia, bez stosowania specjalnych zabiegów i wielkich zmian, na które czasami ciężko jest sobie pozwolić. 

Tak np. jest z codziennym oddechem i uważnością. Możesz osiągnąć relaks i stan medytacji bez planowania i poświęcania na to kilkudziesięciu minut oraz specjalnych przygotowań.

Sposób na mindfulness każdego dnia👇🏼

1.Co robisz codziennie? Jakie masz rutynowe zadania podczas, których nie myślisz o ich wykonywaniu? Wybierz jedno zadanie. Jest to zmywanie? Prasowanie? Uważnością będzie skupienie się na tej czynności.

2.Zanim zaczniesz – weź 3 oddechy – niech będą spokojne, przez nos i z długim wydechem. Kieruj oddech do dolnych żeber. Potem zacznij pracę.

3.Poczuj jak pracuje Twoje ciało. Czuj każdy ruch i pracę mięśni. Poczuj ciężar naczyń lub ubrań.

4.Naucz się obserwować otoczenie – może masz piękny widok przez okno? A może przyjemne światło z lampki?

5.Słuchaj dźwięków otoczenia. Zarejestruj szum wody z kranu lub wiatr na zewnątrz.

6.Użyj nosa – czujesz zapach prania? Powietrza?

7.Pamiętaj też, że masz język – jeżeli możesz to spróbuj smaku.

8.Gdy kończysz wykonywać zadanie – znów wykonaj 3 powolne oddechy. Zamknij oczy i skup się na sobie i tym co czujesz. Zrelaksuj się.

I jedna sesja uważności dziś już jest za Tobą. Nie musisz wydzielać specjalnego czasu. Naucz się uważności na co dzień. Podczas codziennych czynności. Ty co zamienisz na mindfulness? 🙂

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Może cię zainteresować:

Medytacja Body Scan

Skanowanie ciała czyli Body Scan jest jedną z najpopularniejszych technik medytacji. Jak ją wykonać dowiesz się z poniższych materiałów.  W wydaniu „Pytanie na Śniadanie” z

Netflix, oddech i emocje.

Czy wiesz, że na odbiór emocji innych osób wpływa również sposób w jaki ta osoba oddycha? Wzorzec oddechowy jest jednym z elementów komunikacji niewerbalnej. 🖥

Trening oddechowy w sporcie

Trening oddechowy w sporcie jest często kluczowym elementem poprawiającym osiągnięcia zawodników. Szczególnie ważną rolę odgrywa w sportach zespołowych gdzie ciało sportowca narażone jest na różne

Co daje wolny oddech?

Zacznijmy od tego co rozumiemy przez wolny oddech – każdy oddycha w innym tempie, ale ogólnie się przyjmie, że normalna, spontaniczna częstotliwość oddechów u osoby

Jak prawidłowo oddychać?

Jeżeli zastanawiasz się jak prawidłowo oddychać by czuć się lepiej i radzić sobie ze stresem, mam dla Ciebie ciekawą propozycję – naucz się oddychać z