Jak znaleźć czas na medytację?

Wiesz ile średnio czasu dziennie ludzie spędzają przeglądając social media? 
2 godziny i 23 minuty.
A wiesz ile czasu średnio ludzie medytują podczas jednej sesji?
Mniej niż 30 minut.
Tylko 2-3 x w tygodniu. 
Nadal uważasz, że nie masz czasu na ćwiczenia oddechowe?  

Ok, ja jestem hardcorem i oczywistym jest, że potrafię regularnie ćwiczyć oddech. Niegdyś mogłam poświęcić godzinę dziennie na ćwiczenia oddechowe oraz trening na siłowni. Czasami poświęcałam cały trening na to, by pracować nad odbudową Strefy Apozycji. 

Obecnie jednak jest dobry dzień, gdy mam czas na 20 minut ćwiczeń. Cieszę się, gdy bez zakłócenia uda mi się kontrola oddechu. 

Musiałam się nauczyć jak sprawić, by trening oddechowy stał się częścią mojego dnia. Jak sprytnie stosować techniki oddechowe, by zwolnić w codziennym biegu. Jak mądrze trenować oddech na siłowni. Jak mniej korzystać z telefonu. 

W ten sposób opracowałam prostą metodę 3-5-10 minut. Mówi ona o tym, ile czasu mamy na trening oddechowy. Mam pogrupowane ćwiczenia na dany zakres czasu oraz na to, jakie czynności wykonuję, gdy robię trening “przy okazji”. I gdy tylko nadarza się okazja, wykonuję ćwiczenia oddechowe. 

Dzięki temu każdego dnia robię nawet kilkadziesiąt minut treningu oddechowego. 

Na początku trzeba tylko pamiętać o możliwościach, a z czasem stają się one naturalnymi nawykami. 

Oto podstawowe propozycje metody 3-5-10.

Gdy masz:

3 minuty

  • Pozycja ulgi Hruski 
  • Oddychanie przez 1 Dziurkę Nosa
  • Oddech dolnożebrowy  

Skąd wziąć 3 minuty?

  • Za każdym razem gdy siadasz do komputera i/lub włączasz Instagram lub Facebook
  • Gdy myjesz zęby lub bierzesz prysznic
  • Gdy stoisz w korku 

5 minut 

  • Chodzenie ze wstrzymywaniem powietrza
  • Rozciąganie klatki piersiowej 
  • Krótka Medytacja

Skąd wziąć 5 minut?

  • Gdy idziesz na spacer
  • Po długiej rozmowie telefonicznej 
  • Po treningu na siłowni jako cool down

10 minut

  • Trening odbudowy Strefy Apozycji
  • Kombinacje wstrzymań powietrza
  • Długa Medytacja

Skąd wziąć 10 minut?

  • Rozgrzewka przedtreningowa
  • Rytuał wieczorny/poranny
  • Zanim zaczniesz oglądać serial

Są to tylko moje propozycje, Ty możesz opracować swoje lub wymyślić własne rozwiązania.

Pamiętaj, że wiele ćwiczeń i rozwiązań oddechowych znajdziesz w moich eBookach! Powyższe również!


Źródła:

https://famemass.com/time-spent-on-social-media/
https://mellowed.com/meditation-statistics/

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo eBooka “Oddychanie nosem – Przewodnik”

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Po co rozciągać boki klatki piersiowej?

Ćwiczeń oddechowych nie robimy tylko po to, żeby się zrelaksować. Rozciąganie boków klatki piersiowej wiąże się z rozluźnianiem i rozciąganiem mięśni międzyżebrowych. Po co to

Oddech i brzuch

Twój brzuch potrzebuje Twojego oddechu. A Twoja przepona potrzebuje Twojego brzucha. Przepona jest głównym mięśniem oddechowym, który wykonuje około 80% pracy oddechowej. Oddziela klatkę piersiową od

Zdrowy Oddech

Czy naprawdę trzeba pracować nad tym całym oddechem? Nie, nie trzeba. Tylko odpowiedz sobie na pytanie: Czy czujesz się w pełni zdrowia psychicznego i fizycznego?  To

Nie mogę głęboko oddychać

Czy zdarza Ci się, że nie możesz głęboko oddychać? Czujesz, że nie możesz odetchnąć pełną piersią? Jeżeli tak, to mam dla Ciebie kilka wskazówek, co