Medytacja Body Scan

Skanowanie ciała czyli Body Scan jest jedną z najpopularniejszych technik medytacji. Jak ją wykonać dowiesz się z poniższych materiałów. 

W wydaniu „Pytanie na Śniadanie” z dnia 06.04.2020 mówiłam o Medytacji Body Scan. ⁣Nagranie możesz zobaczyć klikając tutaj – Medytacja Body Scan. 

👉🏼 Co to właściwie jest?⁣
Jest to jedna z najprostszych metod medytacji, a także uczy nas tzw. uważności czyli bycia „tu i teraz”. ⁣
Pozwala na poczucie własnego ciała i wsłuchanie się w swoje myśli, emocje oraz odczucia somatyczne. ⁣

👉🏼 Po co mam to robić? ⁣
W pośpiechu, który nam towarzyszy oraz w stresie, który pojawia się w związku z życiem codziennym często zakłócony jest odbiór własnego wnętrza. Zdarza się nawet, że nie rejestrujemy bóli i napięć w naszym ciele. W codziennej gonitwie myśli i analizie dziesiątek faktów ogromnym komfortem dla naszego umysłu jest myślenie tylko o jednej rzeczy. To pozwala na relaks i łagodzenie odczuwanego stresu. ⁣

👉🏼 Czy medytacja i uważność jest dla mnie? ⁣
To są naprawdę proste techniki, które w znaczący sposób mogą poprawić Twoje samopoczucie. Nie musisz być mistrzem jogi by zacząć. Wystarczy, że usiądziesz i się zrelaksujesz. Poświecisz chwilę na wsłuchanie się w swoje myśli i poczucie oddechu. ⁣

👉🏼 Jak to robić? ⁣
Przeczytaj instrukcje na poniższej grafice. Zapamiętaj je, ale nie stresuj się tym, że masz wykonać medytację dokładnie tak jak jest opisane. Masz przy tym się rozluźnić i zrelaksować. Pozwól na przepływ myśli, ale nie zakotwiczaj się w żadnej z nich. Pozwól by przychodziły i odchodziły. Poświęć chwilę na przeskanowanie każdej części ciała. Z każdym wydechem pozbywaj się napięć. ⁣

Daj swojej głowie chwilę wytchnienia. Pozwól sobie na uważność. ⁣

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Jeżeli chcesz więcej dowiedzieć się o oddychaniu i poznać skuteczne metody treningu oddechowego... ⏬ :)

Dodatkowo, dostaniesz za darmo 7-dniowy Mini Kurs Oddechowy, czyli łagodne i ciekawe wprowadzenie do świata oddechu

Zapisując się do newslettera wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych w postaci adresu e-mail przez sofizjo.pl w celu przesyłania na podany przeze mnie adres e-mail newslettera oraz informacji handlowych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO oraz art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, jak również w celu weryfikacji listy subskrybentów ww. newslettera.Oświadczasz, że zapoznałeś/aś się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania moich danych dostępną tutaj.

Może cię zainteresować:

Czy od oddechu może boleć głowa?

Czy ćwiczenia oddechowe mogą pomóc z bólem głowy? A czy nieprawidłowy oddech może powodować ból głowy? Pozwól, że spróbuję Ci to wyjaśnić. Dlaczego oddech wpływa

Atak paniki – jak sobie z nim radzić?

“Jesteśmy potomkami ludzi żyjących w strachu”*.  Lęk naszych przodków sprawił, że żyli oni ostrożniej, uważali na zagrożenia i chronili swoich bliskich. Przeżyli, a więc mieli

Zdrowie psychiczne i zaburzenia oddychania

Wyobraź sobie, że siedzisz na prawie pustej plaży. Kawałek dalej grupka młodzieży gra w piłkę plażową, wesoło się śmiejąc. Przed Tobą bezkres oceanu. W oddali

Jak myślenie zmienia oddech?

Jak oddychać, żeby lepiej myśleć i mieć większą efektywność w pracy? Przypomnij sobie jak oddychasz gdy musisz wykonywać precyzyjne zadania. Co dzieje się z Twoim

Jak zwiększyć swoją odporność na stres?

Stresowanie może być umiejętnością. Można wyćwiczyć się w odczuwaniu stresu tak jak tego chcemy. Im mamy większą odporność na stres, tym większa jest nasza elastyczność