Medytacja Body Scan

Skanowanie ciała czyli Body Scan jest jedną z najpopularniejszych technik medytacji. Jak ją wykonać dowiesz się z poniższych materiałów. 

W wydaniu „Pytanie na Śniadanie” z dnia 06.04.2020 mówiłam o Medytacji Body Scan. ⁣Nagranie możesz zobaczyć klikając tutaj – Medytacja Body Scan. 

👉🏼 Co to właściwie jest?⁣
Jest to jedna z najprostszych metod medytacji, a także uczy nas tzw. uważności czyli bycia „tu i teraz”. ⁣
Pozwala na poczucie własnego ciała i wsłuchanie się w swoje myśli, emocje oraz odczucia somatyczne. ⁣

👉🏼 Po co mam to robić? ⁣
W pośpiechu, który nam towarzyszy oraz w stresie, który pojawia się w związku z życiem codziennym często zakłócony jest odbiór własnego wnętrza. Zdarza się nawet, że nie rejestrujemy bóli i napięć w naszym ciele. W codziennej gonitwie myśli i analizie dziesiątek faktów ogromnym komfortem dla naszego umysłu jest myślenie tylko o jednej rzeczy. To pozwala na relaks i łagodzenie odczuwanego stresu. ⁣

👉🏼 Czy medytacja i uważność jest dla mnie? ⁣
To są naprawdę proste techniki, które w znaczący sposób mogą poprawić Twoje samopoczucie. Nie musisz być mistrzem jogi by zacząć. Wystarczy, że usiądziesz i się zrelaksujesz. Poświecisz chwilę na wsłuchanie się w swoje myśli i poczucie oddechu. ⁣

👉🏼 Jak to robić? ⁣
Przeczytaj instrukcje na poniższej grafice. Zapamiętaj je, ale nie stresuj się tym, że masz wykonać medytację dokładnie tak jak jest opisane. Masz przy tym się rozluźnić i zrelaksować. Pozwól na przepływ myśli, ale nie zakotwiczaj się w żadnej z nich. Pozwól by przychodziły i odchodziły. Poświęć chwilę na przeskanowanie każdej części ciała. Z każdym wydechem pozbywaj się napięć. ⁣

Daj swojej głowie chwilę wytchnienia. Pozwól sobie na uważność. ⁣

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Może cię zainteresować:

Oddech w stresie.

Zarządzanie stresem jest umiejętnością, której można się nauczyć. Trzeba tylko znać odpowiednie do tego narzędzia. Ja też musiałam to opanować i wiem jak się możemy

Netflix, oddech i emocje.

Czy wiesz, że na odbiór emocji innych osób wpływa również sposób w jaki ta osoba oddycha? Wzorzec oddechowy jest jednym z elementów komunikacji niewerbalnej. 🖥

Uważność każdego dnia

Jeżeli szukasz sposobu na relaks i uważność każdego dnia to mam dla Ciebie dobry pomysł. Osobiście uważam, że pewnych rzeczy lepiej nie komplikować. Szczególnie gdy

Co daje wolny oddech?

Zacznijmy od tego co rozumiemy przez wolny oddech – każdy oddycha w innym tempie, ale ogólnie się przyjmie, że normalna, spontaniczna częstotliwość oddechów u osoby