Sandra co Ty znowu wymyśliłaś?! Tu Was zaskoczę- to nie ja 😅 To całe szaleństwo z tego zdjęcia to Oddychanie Posturalne wg metody #PRI.

Po co? By mniej wszystko bolało i lepiej się oddychało, a to dzięki poprawie postawy i biomechaniki ciała ❤ 

To nie magia to biomechanika ❤

Opis poniżej: 
1. Balon- pompowanie w trakcie ćwiczenia balonu zwiększa aktywność mięśni brzucha, co pozwala na utrzymanie optymalnej strefy apozycji przepony (ZOA- strefa apozycji przepony to temat na oddzielny post, teraz uwierzcie, że to b.ważne)

2. Napięcie mięśni brzucha, aktywacja m.poprzecznego i skośnych brzucha przeciwdziała prostowaniu odc. lędźwiowego co wpływa pozytywnie na ZOA (przepona ma przyczepy na kręgach lędźwiowych) oraz odciąża ten obszar kręgosłupa (mniejszy ból)

3. Wysuwanie zgiętego ramienia w przód poprawia upowietrzenienie płuca prawego, które ze względu na rotacje żeber jest „zamknięte”(rotacja żeber związana jest z rotacją tułowia). Manewr ten odblokowuje pierwsza górne żebra przez rozluźnienie m.podobojczykowego.

4. Ustawienie w ten sposób nóg i aktywacja przez tyłopochylenie miednicy mięśni grupy kulszowo- goleniowej oraz mm. pośladkowych większych również przeciwdziała wyprostowi odc. L poprawiając tym samym pracę przepony i nóg. Piłka ma za zadanie aktywację mięśni dna miednicy przez mięśnie przywodziciele (żebyśmy nie sikali za każdym razem gdy kurczy się nasza przepona).

Jakie korzyści daje to ćwiczenie? 
1. Zmniejszenie bólu kręgosłupa i stawów kończyn dolnych, a także redukcja zaburzeń w obrębie kończyn górnych. 
2. Poprawa stabilizacji centralnej i motoryki całego ciała. 
3. Poprawa upowietrzenia płuc, a co za tym idzie lepsze utlenowanie całego organizmu- zwiększenie siły i wydolności organizmu. 
4. Wspiera odbudowywanie prawidłowej postawy ciała. 
To jest tylko jedno i podstawowe ćwiczenie wg PRI™, a już robi wrażenie prawda? Postaram Wam się więcej o tym pisać tylko powiedzcie czy chcecie 😉